۵۰ درصد ایرانی‌ها سالی یکبارهم به اینترنت نمی‌روند

بیش از نیمی از کاربران اینترنت در ایران از طریق Dial up به اینترنت متصل می شوند واین در حالیست که حدود ۵۰ درصد از ایرانیها حتی سالی یک بار هم به اینترنت وصل نمی‌شوند.
سامان سماواتی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از کاربران اینترنت در ایران از طریق Dial up به اینترنت وصل می‌شوند، اظهار داشت: آمارهای ارائه شده از سوی سازمان های متولی در این حوزه بیانگر عقب‌ماندگی شدید ایران در زمینه توسعه اینترنت است.
وی ادامه داد: این در حالیست که آماری که درخصوص ضریب نفوذ اینترنت از شرکت های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه می شود با آمارهایی که از سوی سازمان آمار منتشر می شود متفاوت است.
سماواتی با بیان اینکه آمارهای جدید نشان‌دهنده فاصله بسیار زیاد بین دسترسی به اینترنت در نقاط شهری و نقاط روستایی است، گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران تعداد خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در شهرها ۲۷ درصد و در خانوارهای روستایی ۴ درصد است.
این کارشناس فناوری اطلاعات در گفت وگو با موبنا وضعیت رشد در مسیر توسعه اینترنت در کشور را پر مخاطره اعلام کرد و گفت: در حالی که مسوولان وزارت ارتباطات دائما ازتوسعه پهنای باند سخن می‌گویند، بیش از مردم ایران حتی سالی یک بار هم به اینترنت وصل نمی‌شوند و این وضعیت در مقایسه با ضریب نفوذ کشورهای همسایه که گاه به بالای ۷۰ درصد می‌رسد که نشان‌دهنده عقب‌ماندگی شدید ایران در حوزه اینترنت است.
سماواتی با تاکید بر اینکه مسوولان متولی اینترنت در کشور طی این چند سال عمدتا در خصوص توسعه اینترنت ملی تمرکز کرده‌اند، ادامه داد: موضوعی که اطلاعات مبهمی در خصوص آن منتشر شده وچندان نیز مورد استقبال کاربران اینترنتی روبه‌رو نشده است.
وی خاطر نشان کرد: شاید باید انتظار داشت نمایندگان مجلس جدید نخستین روزهای کاری خود را با موضوع کندو کار در عدم توسعه اینترنت و شاخص‌های توسعه‌ای آن آغاز کنند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.