۵۰ نهاد بین المللی خواستار پایان محاصره غزه شدند

در این بیانیه که روز پنج شنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است ‘ در پنج سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم فلسطین در نوار غزه بر خلاف تمامی قوانین بین المللی تحت محاصره ی زمینی ، دریایی و هوایی سربازان اسراییلی قرار گرفته اند که نیمی از این جمعیت را جوانان تشکیل می دهند.

رژیم صهیونیستی به بهانه اینکه رهبری غزه در اختیار گروه حماس قرار دارد بیش از پنج سال است که نوار غزه را از زمین، دریا و هوا محاصره کرده است.

دفترهماهنگ کننده کمک های انسان دوستانه سازمان ملل در سرزمین های فلسطینی، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، سازمان اموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، آژانس امداد اوارگان فلسطینی در خاور نزدیک، نهاد سازمان ملل برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و سازمان جهانی بهداشت به نمایندگی از سازمان ملل خواستار خاتمه فوری محاصره غزه شدند.

‘والری ایموس ‘معاون دبیرکل سازمان ملل درامور انسان دوستانه روز چهارشنبه در آستانه ششمین سال محاصره غزه خواستار پایان فوری محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی شد.

بر اساس گزارش های رسمی سازمان ملل، نیمی از جمعیت غزه بیکار هستند، روزانه حدود هشت ساعت برق منطقه غزه قطع بوده و کمبود دارو و امکانات پزشکی سلامت مردم را خطرات جدی روبرو کرده است.

با وجود تلاش نهادهای بین المللی از جمله شورای حقوق بشر، رژیم صهیونیستی تنها چهار ساعت گذرگاههای منتهی به نوار غزه را باز کرد تا ۱۴۰ کامیون سازمان ملل که تنها هشت درصد کمک های مورد نیاز مردم را حمل می کرد، وارد این منطقه شود.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون بارها تلاش کرده است تا با صدور قطعنامه ای جنایات متعدد و هولناک رژیم صهیونیستی درغزه را محکوم کند اما هر بار وتوی آمریکا مواجه می شود.

آمریکا تاکنون ۴۴ بار قطعنامه های سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی را وتو کرده است.

برغم کارشکنی و تلاش های آمریکا، اکثر نهادهای طرفدار حقوق بشر از جمله شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه هایی، جنایات صهیونیست ها درسرزمین های اشغالی را محکوم کرده اند.

اروپام ۱۹۰۸ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۸۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.