۵۰۰ میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی ۱۴۳ میلیون اوراق بهادار به ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومی فرابورس ایران، بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس ذوب آهن اصفهان در بازار دوم با جابجایی ۱۲۵ میلیون و ۲۲۶ هزار سهم و با نرخ ۲ هزار و ۴۵۵ ریال داشت.

کمترین حجم معاملات را عمران و توسعه شاهد در بازار اول فرابورس با جابجای ۳ هزار و ۱۰۰ سهم و با قیمت پایانی ۲ هزار و ۹۹۶ ریال کسب کرد. بیشترین افزایش قیمت را صنایع فولاد و آلیاژی یزد در بازار اول با افزایش قیمت ۴٫۹ درصد و با قیمت پایانی ۲ هزار و ۵۸۹ ریال در سیستم معاملاتی امروز ثبت کرد. بیشترین کاهش قیمت را صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در بازار دوم با کاهش قیمت ۴٫۷ درصد و قیمت ۳ هزار و ۷۸۵ ریال از آن خود کرد. 

حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی

در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابجایی ۳۲ هزار و ۷۰ برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۲۵ هزار و ۸۳۰ برگه اجاره مپنا، ۶ هزار و ۷۶۰ برگه گواهی سپرده انصار، ۵ هزار برگه گواهی سپرده سعدی، ۳ هزار و ۸۹۰ برگه مشارکت مسکن مهر، ۳ هزار و ۲۸۰ برگه اجاره سامان، ۲ هزار و ۷۶۰ برگه اجاره ماهان۲، ۲ هزار و ۵۵۰ برگه اجاره ماهان، ۲ هزار و ۸۰ برگه مشارکت نفت فصلی، هزار و ۳۴۰ برگه مشارکت مجد، ۸۵۰ برگه اجاره مسکن، ۴۳۰ اجاره جوپار، ۱۹۰ برگه مشارکت نارنجستان و ۵ برگه اجاره مپنا به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.

توقف دو نماد معاملاتی شکبیر  و شتران

نماد معاملاتی دو شرکت پتروشیمی امیرکبیر و پالایش نفت تهران، به دلیل تعدیل پیش بینی سود سال ۹۱، متوقف شد. 

قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز ۵۹ هزار تومان مبادله شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.