۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی کشور پرداخت می شود

به گزارش ایرنا،’محمد حسن صالحی مرام’عصر یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور در شهرکرد افزود: این تسهیلات به دستور رییس جمهوری از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی گفت: پرداخت این تسهیلات با سود چهار درصد تا چند روز آینده آغاز می شود و هنرمندان و صنعتگران بخش صنایع دستی می توانند برای تجهیز کارگاه و بهینه سازی تولیدات خود از آن استفاده کنند.

وی بااشاره به نقش برندسازی و بسته بندی در افزایش درآمد صنایع دستی گفت: بدون توجه ویژه به بخش بسته بندی،این صنعت به جایگاه ویژه خود نخواهد رسید.

صالحی مرام اظهار داشت: دولت به کسانی که می خواهند در بخش بسته بندی صنایع دستی فعالیت کنند، وام نامحدود با سود چهار درصد می دهد.

وی در عین حال از پرداخت تسهیلات ۱٫۵میلیارد دلاری ارزان قیمت به صادر کنندگان صنایع دستی خبر داد وگفت: این تسهیلات با عنوان اعتبار خرید صنایع دستی در اختیار صادر کنندگان قرار می گیرد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در زمان حاضر۶۰ درصد تولید صنایع دستی کشور در اختیار زنان قرار دارد و ۹۴ درصد نهاده های بخش صنایع دستی نیز در داخل کشور تولید می شود که این مهم می تواند از راه های اشتغال با کمترین میزان تسهیلات باشد.

صالی مرام گفت:۱۰۰ درصد فعالیت بخش اقتصادی در این حوزه در اختیار بخش خصوصی است که می توان ازآن به عنوان یک مزیت برای توسعه یاد کرد.

به گزارش ایرنا،‌ نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور از امروز به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برپاست.

۷۳۶۰/۵۴۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۴۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.