۵۰۰ مدرسه قرآنی در کشور ایجاد می شود

به گزارش ایرنا ‘فاطمه قربان’ روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از معلمان ابتدایی قزوین که در سالن تربیت معلم قزوین برگزار شد، ایجاد مدارس قرآنی را در راستای رویکرد قرآنی سند تحول بنیادین اعلام کرد.

وی افزود: هدف از ایجاد این مدارس در دوره ابتدایی کمک به تربیت انسان های متعهد و تاثیر گذار است تا ضمن تقویت توانمندی ها و استعدادهای خود در اینده کشور سهیم باشند.

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش ادامه داد: تهیه و تصویب سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه برای اولین بار در کشور، تدوین اساسنامه دانشگاه ویژه فرهنگیان، ایجاد مدارس قرآنی، ایجاد مجتمع های آموزشی و پرورشی برای برقراری عدالت آموزشی در دورترین نقاط کشور و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در نقشه علمی جامع کشور از جمله اقدامات این نهاد در مدت ۳۰ ماه گذشته بوده است.

قربان با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد مدارس ابتدایی کشور در نوبت صبح مستقر شده اند ادامه داد: تلاش داریم ضمن استقرار ۱۰۰درصدی مدارس ابتدایی در نوبت صبح، این مدارس را در نوبت بعد از ظهر به کانون فرهنگی تربیتی محله اختصاص دهیم.

قربان طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم با پیش بینی شرکت دو میلیون دانش آموز را نیز یکی دیگر از دستاوردهای ارزنده آموزش و پرورش برشمرد و افزود: با اجرای این طرح سه میلیون و ۵۰۰هزار دانش آموز کشور در آن شرکت کردند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر تکمیل طرح ها و پروژه های دردست ساخت اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس این طرح ها هرچه زودتر تکمیل و در اول مهرماه مورد استفاده قرار گیرند.

۷۳۸۸/ ۱۶۴۴/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۱۸۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.