۵۰۰ هزار نقطه الکترونیکی کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می باشند

۱۸خردادماه،

معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشوری خبر داد:

هم اکنون در کشور ۵۰۰ هزار نقطه الکترونیکی کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می باشند.

علی اصغر انصاری، معاون سازمان فناوری اطلاعات کشور در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در فاز اول ایجاد شبکه ملی اطلاعات، تدوین آیین نامه و نظام پایش فناوری اطلاعات و ایجاد و توسعه مراکز داده های امن در کشور از اقدام های صورت گرفته در تحقق دولت الکترونیک است که تعامل بین دستگاه های اجرایی با شبکه ملی اطلاعات در تحقق دولت الکترونیک بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: نکته مهم در تحقق دولت الکترونیک آماده سازی دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات از طریق سامانه های اطلاعاتی خواند و ارائه خدمات غیر حضوری از طریق دفاتر پیشخوان دولت را پنجره واحد در تحقق دولت الکترونیک دانست چنانچه ایجاد شبکه های اختصاصی و تکمیل بروز رسانی پایگاه های اطلاعاتی دستگاه های اجرایی ضروری بوده و تحقق دولت الکترونیک سبب کاهش زمان کاربران و تسهیل روان سازی امور برای آنها است.

انصاری تصریح کرد: ایجاد شبکه های اختصاصی و تکمیل و به روز رسانی پایگاه های اطلاعاتی دستگاه های اجرایی ضروری است و تحقق دولت الکترونیک سبب کاهش هزینه زمان کاربران و تسهیل روان سازی امور برای آنها است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل یک تیم ضربتی برای این کار ضروری است و ایجاد محیط مشترک شبکه های استانی در ۳۰ استان کشور تشکیل می گردد که البته هم اکنون ۵۰۰ هزار نقطه الکترونیک کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می باشند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.