۵+۱ در بروکسل پیشنهاد به ایران را بررسی می‌کند

۰۱م آذر ،

6-30.jpeg

خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان گزارش داد که نمایندگان ۱+۵ در نشست بروکسل پیشنهادی را بررسی می‌کنند که می‌خواهند به ایران ارایه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز در گزارشی به موضوع مذاکرات ۱+۵ که قرار است در بروکسل برگزار شود اشاره و گزارش کرد که انتخاب مجدد باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا راه را برای گفت‌و‌گوهای تازهی با ایران باز کرده و دیپلمات‌های غربی مشتاق می باشند که این مذاکرات را به زودی آغاز کنند.

رویترز در عین حال ادعا کرد که پنجره فرصت برای راه حل از طریق مذاکره در حال بسته شدن است.

بنابر این گزارش، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان روسیه و آمریکا در حال بررسی استراتژی خود پس از سه دور مذاکرات بی‌نتیجه انجام شده در سال جاری می باشند. برنامه آنها می‌تواند در گفت‌و‌گوهایی به ایران عرضه شود که کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام می‌دهد و دیپلمات‌ها می‌گویند ممکن است در ماه‌های آینده در استانبول برگزار شود.

دیپلمات‌ها می‌گویند که یک گزینه که در دست بررسی توسط شش کشور است این است که از ایران امتیازات بیشتری درخواست شود و در عوض رفع تحریم‌های اساسی تری پیشنهاد شود.

یک مقام غربی عالی رتبه آشنا با این برنامه گفت: ایده نشست (روز چهارشنبه) هماهنگی دربارهٔ این است که چه نوع پیشنهادی به ایران ارایه شود.

کلیف کوپچان، یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گروه مشورتی اوراسیا گفت: مساله کلیدی ترتیب گام‌های مهم است. حدس من این است که آنها (۱+۵) در این باره مذاکره می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.