۵۱ مصوبه سه دوره سفر هیات دولت در تربت حیدریه اجرایی شده است

‘سیف الله محمدی’روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: مجموع مصوبات سه دوره سفرهای قبلی هیات دولت به تربت حیدریه ۷۱مصوبه بود که از این تعداد مصوبه تاکنون ۵۱ مورد اجرایی شده و ۲۰ مورد نیز درحال اجرا است .

وی با اشاره به اینکه ۱۸مورد مصوبه باقیمانده به علت نبود اعتبارتاکنون به اتمام نرسیده، خاطر نشان کرد : هم اینک پروژه نیروگاه برق ۲۰ درصد،توسعه ورزش روستایی ۸۵درصد،احداث بیمارستان ۴۰درصد،احداث استخر سرپوشیده ۳۵درصد،مجتمع فرهنگی و هنری۳۰درصد، احداث خط لوله انتقال فرآوردهای نفتی از رفسنجان به تربت حیدریه ۲۰درصد،احداث انبار ذخیره نفت۲۰ درصد،احداث مجتمع ورزشی کارگران ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون برنامه ریزی فرماندار تربت حیدریه اظهار داشت: در این شهرستان کلنگ دو مجتمع فولاد که از سفر هیات دولت به زمین زده شد، ۲۰ الی ۳۰ درصد رشد فیزیکی دارد که باید بخش خصوصی این پروژه ها را به بهر برداری برساند.

وی ادامه داد: زیر ساختهای دو مجتمع فولاد که آماده سازی آن بر عهده دولت بوده است ، انجام شده اما سرمایه گذار نتوانسته به علت کمبود اعتبار آن را به اتمام برساند.

محمدی افزود : طرح هایی از جمله پژوهشکده زعفران که از نیازهای مهم منطقه بشمار می رود اکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما زیر ساختهای آن آماده نیست.

وی مجتمع فرهنگی و هنری تربت حیدریه را از دیگر طرح های مورد نیاز مردم این شهرستان دانست و گفت: این طرح تاکنون ۳۰ درصد رشد داشته که دولت برای تجهیز آن نیز اعتباراتی تخصیص داده است.

وی با اشاره به پروژه های دیگر در حال اجرا ،اظهار داشت : طرح های دیگر از جمله باند دوم تربت حیدریه به باغچه با ۹۳ درصد پیشرفت و عملیات بهسازی راه تربت حیدریه به فیض آباد با ۹۵ درصد پیشرفت که درصورت مساعد بودن شرایط جوی به اتمام خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی فرماندار تربت حیدریه با اشاره به پیشنهادات و طرح های قابل ارائه در دور چهارم سفر هیات دولت به این شهرستان گفت : تصویب ساختار شرح وظایف فرمانداریهای ویژه استان و تسریع در ابلاغ آن، صدور مجوز تاسیس و راه اندازی دانشکده بهداشت و تغذیه با توجه به موقعیت جغرافیایی تربت حیدریه و واقع شدن در مرکزیت پنج شهرستان و آماده بودن زیر ساختها و نزدیک بودن به نقطه مرزی از نیازهای منطقه بشمار می رود.

وی ادامه داد: صدور مجوز واگذاری مدیریت خدمات بهداشتی شهرهای زاوه،مه ولات،رشتخوار،خواف،کاشمر،بردسکن و خلیل آباد به دانشکده علوم پزشکی تربت حیدریه، صدور مجوز ارتقای مجتمع آموزش عالی تربت حیدریه، صدور مجوزارتقای پژوهشکده زعفران از سطح دو به سطح یک ،اختصاص اعتبار جهت مبلمان شهری و بهینه سازی ورودی و خروجی شهر بخشی از پیشنهادات برای دور چهارم سفر های استانی هیات دولت محسوب می شود.

محمدی اظهارداشت: از آنجایی که مصوبات سه دور سفر ریاست جمهوری به تربت حیدریه در ارتقای شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهرستان نقش بسیار بارز و بسزایی داشته است ، این پیشنهادات نیز در توسعه بیش از پیش منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: به منظور تداوم این حرکت جهادی و تحول سریع که در منطقه آغاز شده علاوه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام سفرهای قبل ریاست جمهوری، انجام طرح های پیشنهادی در دور چهارم می تواند یک انقلاب دیگر در آبادانی تربت حیدریه داشته باشد.

۲۶۹۱/۶۵۹/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۶۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.