اجرای طرح” دریا بس” در آبهای خلیج فارس

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

میزان ذخایر میگو در آبهای خلیج فارس، محدوده استان بوشهر در مقایسه با پارسال ۵۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهرگفت: تلاش صیادی پارسال برای هر یک ساعت صید ۱۶  کیلوگرم تعیین شده بود  که امسال با توجه  به  کاهش  ذخایر  میگو  این  میزان  به  ۸ کیلوگرم رسیده است.

 آیین جمشید افزود  ۷۳درصد ذخایر میگو درآبهای استان  درعمق بالاتر ازده متر، ۲۷ درصد درعمق زیرده متر، ۳۶ درصد در اعماق ده  تا بیست متر  ۳۶درصد نیز درعمق بالاتر از بیست تا سی متر هستند.

وی با بیان این  که  منطقه  مطاف  تا  منطقه  رودمند  و جنوب بندرعامری بیشترین ذخایر میگو را داراست گفت میگوی ببری سبزی ۶۵ درصد ذخایر میگوی استان را تشکیل می دهد و بقیه ذخایر سایر گونه ها  سفید و سرتیز هستند.

رییس پژوهشکده میگوی کشور گفت  از ششم مرداد صید میگو در ابهای ساحلی استان آزاد می شود  و  اکنون  برای جلوگیری از صید غیرمجاز توسط برخی صیادان متخلف با اجرای طرح دریا بس  هیچ شناوری حق دریاروی ندارد و آنهایی نیز که در دریا هستند باید به خشکی بازگردند.

 آیین جمشید افزود : صیادان و قایق هایی که  دارای  مجوز  صید  هستند  برای صید میگو از ساعت شش صبح دوشنبه ششم مرداد و لنج ها و کشتی های صیادی نیز از هشتم مرداد تورهایشان را به دریا می اندازند.  
انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.