ضرورت گسترش ” سازمان نظام مهندسی ” با نگاه وسیع و ” مدیریت کارآمد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در سازمان نظام مهندسی، مهندسی آن نیست که فقط ساختمان بسازد بلکه وظایف گسترده‌تری در ساخت‌وساز دارد و نبایستی دیدگاه خود را فقط به ساختمان‌سازی معطوف کند.

عبد‌المجید سجادی‌نائینی مدیرعامل شرکت رامکله ساختمانی پیمانکاران و عضو هیئت مدیره سندیکای پیمانکاران قصران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان‌اینکه مدیریت کارآمد نه تنها در سازمان نظام مهندسی بلکه در تمامی ارگان‌ها، ادارات و سازمان ها لازم و ضروری است افزود: سازمان نظام مهندسی متاسفانه در حال حاضر کمی محدود به عوامل ساخت‌وسازشده است .
 
وی تصریح کرد: در مدیریت سازمان مهندسی فعلی نه‌تنها اقدامی صورت نگرفته، بلکه مدیران دیدگاه خود را فقط به ساختمان‌سازی معطوف و محدود کرده‌اند.
 
عضو هیئت مدیره سندیکای پیمانکاران مصالح ساختمانی را به دو دسته مصالح اصلی و فرعی تقسیم کرد و اظهار داشت‌: برخی از مصالح ساختمانی در شکل‌گیری ساختمان نقش اساسی را ایفا می‌کنند و برخی در تزئینات ساختمان کاربرد دارند.
 
وی با بیان اینکه باید از مصالح تولید داخل در ساخت‌و ساز استفاده کرد یادآور شد: چنانچه بخش عظیمی از ساختمان‌سازی را مصالح ساختمان تشکیل می‌دهد تولیدکننده داخلی باید بتواند مصالح خوب و با کیفیتی را تولید کند.
 
سجادی افزود: متاسفانه ما در بخش تزئینات ساختمان مثلا سنگکاری آن پیشرفت‌هایی را که کشورهای دیگر داشته‌اند ما نداریم.
 
وی تاکید کرد: استفاده از مصالح داخلی و تقویت تولید در اولویت است اما در برخی مواقع مصالح وارداتی مستحکم‌تر، با کیفیت بهتر و نمای زیباتر باعث می شود که سازندگان به‌دنبال مصالح غیر تولید داخل باشند، که لازم است تولیدکنندگان داخلی زمینه تولید با کیفیت دقت کنند.
 
سجادی با اراز امیدواری از اینکه روزی بتوانیم سازمان نظام مهندسی را به طور وسیع در تمامی بخش ها و راه‌های ارتباطی گسترش دهیم و مصالح با کیفیت در کشورمان تولید کنیم افزود: نظام مهندسی نباید مهندس را فقط در کلمه‌ی ساخت و ساز ببیند. 
انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.