۵۳ درصد کاربران کامپیوتر از خشکی گردن و شانه رنج می برند

ممتاز نیوز: ۵۳ درصد کاربران کامپیوتر از دردناک بودن و خشکی گردن و شانه رنج می برند که این اختلالات خوش خیم بوده و با انجام نرمش های مناسب تا حد زیادی بهبود می یابد.
به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مهندس فاطمه صادقی،کارشناس ارگونومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: عضلات، تاندونها، مفاصل، استخوان ها و غضروف ها ، سیستم اسکلتی عضلانی بدن را تشکیل می دهند و ۲۰ تا ۲۵ درصد کاربران کامپیوتر هرروز دردهای اسکلتی عضلانی را تجربه می کنند.

مهندس فاطمه صادقی افزود:‌ ۷۵ درصد کاربران کامپیوتر گاهی اوقات دچار اختلالات اسکلتی عضلانی و دردهای ناحیه کمر ، گردن و شانه می شوند.

وی تصریح کرد: یکی از شایعترین شکایت کاربران،‌ ناراحتی کمر و گردن است که نشستن های طولانی مدت روی صندلی نامناسب که حمایت لازم را از کمر انجام نمی دهد، خم کردن و بلند کردن مداوم سر برای خواندن برگه ای که روی میز قرار دارد و خم کردن سر به عقب از علت های ناراحتی کمر و گردن است.

کارشناس مرکز سلامت محیط و کار ابراز داشت: عارضه دیگری که کاربران کامپیوتر را تهدید می کند ناراحتی های مربوط به دست در حین تایپ کردن است که توصیه می شود برای جلوگیری از این امر، اندازه کیبورد متناسب با دست کاربر باشد به طوری که انگشتان به راحتی روی آن حلقه بزنند و شکل آن به نحوی باشد که مچ دست روی آن قرار گیرد.

وی تأکید کرد: لازم است در همان سطح، صفحه کلید قرار گیرد و فضای کافی برای حرکت دادن Mouse وجود داشته باشد و همچنین سیم Mouse مانع حرکت دادن آن نشود بهتر است برای حرکات کوچک از حرکت مچ استفاده کنند و آرنج روی استراحتگاه تکیه داشته باشد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.