۵۴ هزار میلیارد تومان؛ رقم دقیق کسری بودجه ۹۱

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

چکیده: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کسری بودجه دولت در سالجاری ۵۴۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است نه ۷۴۰۰۰ میلیارد تومان.

غلامرضا مصباحی مقدم  درخصوص رقم دقیق کسری بودجه دولت در سال جاری اظهارداشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، پیش بینی می گردد کسری بودجه دولت در سال جاری در حدود ۵۴۰۰۰ میلیارد تومان باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درادامه با اشاره به اینکه درحدود ۳۷۰۰۰ میلیارد تومان برای بودجه عمرانی کشور در سال‌جاری به تصویب رسیده است، گفت: با توجه به شرایط موجود، پیش بینی می گردد تا پایان سال تنها ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان از کل بودجه عمرانی کشور تحقق یابد.

به گفته مصباحی مقدم، دولت پروژه های بزرگی در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی در دستورکار دارد که علاوه براستفاده از منابع دولتی از منابع اختصاصی خود برای اجرای آنها سرمایه گذاری می نماید.

وی افزود: براساس قانون در حدود ۱۴٫۵ درصد از درآمد حاصل از فروش نفت و گاز در اختیار وزارت نفت قرار داردکه با توجه به افزایش نرخ ارز پیش بینی می گردد درآمد دولت از این محل با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو شود.

این نماینده مجلس در ادامه میزان بودجه مصوب برای اجرای طرحهای مهر ماندگار را ۷۳۰۰ میلیارد تومان عنوان نمود و افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است این بودجه تا پایان سال به صورت ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.