۵۶ هزار مسکن بهسازی شده در هفته دولت به بهره برداری می رسد

به گزارش ایرنا، ‘مجید کیان پور’ عصر یکشنبه در جریان بازدید از پروژه های بهسازی و نوسازی بافت فرسوده بندرعباس گفت: ۲۵ هزار واحد دیگر از این واحدها تا پایان شهریور جاری و مابقی نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی، سهم بندرعباس مرکز استان هرمزگان از محل پروژه های بهسازی بافت های فرسوده را چهار هزار و ۵۰۰ واحد در دست اجرا ذکر کرد و ادامه داد: ۲ هزار واحد آنها آماده افتتاح بوده و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .

وی، با اشاره به اینکه موتور محرکه بافت های فرسوده مردم هستند، گفت: طبق برنامه پنج ساله حداقل سالانه باید ۱۰ درصد از بافت های فرسوده کلان شهرها با کمک بخش خصوصی بهسازی شود.

بنا به اظهار مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، بیشترین مناطق دارای مشخصات بافت فرسوده در کلان شهرهای کشور واقع شده که بندرعباس به لحاظ شرایط خاص مهاجر پذیری و تاریخی آن دارای بافت های فرسوده زیادی است.

کیان پور تصریح کرد: ۷۲ هزار هکتار مصوب با مشخصات بافت فرسوده در کل کشور وجود دارد که با استفاده از تسهیلات اعتباری مسکن مهر و منابع داخلی بانکها و بازپرداخت ۱۵ساله تلاش می شود طبق برنامه پیش بینی شده عملیات بهسازی این بافت ها اجرا شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری مردم برای ۲۰۰ هزار واحد در کل کشور تقاضای دریافت تسهیلات بهسازی کرده اند که ۶۰ هزار واحد از محل اعتبارات داخلی بانک ها و ۱۰۰ هزار واحد نیز از خط اعتبارات مسکن مهر بانک مسکن پرداخت شده است.ک/۳

۶۶۸**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۶۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.