۵۶۶ مبلغ دینی در ایام ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه سراسر کشور اعزام می شوند

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام ۵۶۶ مبلغ دینی در ایام ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه سراسر کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجه الاسلام و المسلمین احمد شعبانی در گفتگویی با اشاره به اینکه اعزام مبلغ در این ایام برای دو طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی صورت می گیرد ، اظهار کرد: پیرو نامه ارسالی به استانها به منظور اعلام تعداد مبلغان مورد نیاز خود برای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان ، در مجموع ۵۶۶ مبلغ، اعلام نیاز نیاز شد.
وی با بیان اینکه فرایند ثبت نام و صدور احکام این مبلغان در حال انجام است ، افزود: بسته ای فرهنگی شامل ۳ جلد کتاب ویژه کودکان ، نوجوانان و جوانان برای طرح نشاط معنوی آماده شده و برای طرح ضیافت الهی نیز بسته ای فرهنگی شامل یک کتاب فراهم شده است.
حجت الاسلام شعبانی از اعزام مفسر قرآن در ایام ماه رمضان به استان ها خبر داد و گفت: براساس اعلام نیاز هر استان ، حداقل یک استاد تفسیر به هر استان اعزام می شود.
  مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه  با اعلام اینکه کارگاه آموزشی مفسرین قرآن در روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در سالن مرکز فقهی ائمه اطهار استان قم برگزار می شود، افزود: مبلغان دینی در بقاع متبرکه سراسر کشور؛ نماز جماعت حداقل در ۲ وعده ، سخنرانی های دینی ، مراسم احیا شب های ماه رمضان ، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و هفته کرامت ، آموزش قرآن و محافل تفسیر ، حلقه های معرفت و جلسات پرسش و پاسخ حضوری را برگزار خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی از نیروهای بومی هر استان هم استفاده می شود ، اضافه کرد: حدود ۳۰۰ بقعه خاص سراسر کشور در طرح نشاط معنوی فعال خواهد بود که به این منظور ۵۵۴ مبلغ دینی به سراسر کشور اعزام می شود که در مجموع با حضور دانشجویان علوم دینی ، ۱۵۰۰ نیروی مبلغ در بقعه های خاص کشور فعال خواهند بود.
حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی ، تعلیم چهره به چهره در ۳ سطح کودک ، نوجوان و جوان با محوریت بحث های قرآنی و بویژه سبک زندگی اسلامی برای جوانان براساس مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، جلسات پرسش و پاسخ و خیمه های معرفتی از طرح هایی است که توسط مبلغان دینی در بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.
  مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان از استان ها درخواست کرد تا فضاسازی هر چه بیشتری برای اجرای طرح های فرهنگی به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان براساس تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیگیری های حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صورت دهند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.