۵۷ “تصفیه‌خانه” در دست مطالعه و بررسی است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران گفت: ۵۷ تصفیه خانه در دست مطالعه و بررسی داریم که اجرا و بهره‌برداری این تصفیه‌خانه‌ها با مشارکت بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،خسرو ارتقایی مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران در مراسم کلنگ‌زنی طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های     ورامین، پاکدشت و شهرری گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و کاهش آب سدها برای تأمین آب شرب دچار بحران خواهیم شد.

وی ادامه داد: برای مقابله با بحران کم‌آبی باید مدیریت منابع آب را در نظر داشته باشیم و در این راستا نیز استفاده از پساب فاضلاب کمک شایانی به گذر از این بحران می کند.

ارتقایی با بیان اینکه ۱۷ درصد جمعیت کشور در تهران مستقر می باشند افزود: سرانه مصرف آب ۳۵۵ مترمکعب در سال است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران اظهار داشت: در حال حاضر مخازن سدهای تهران با کسری ۲۳۰ میلیون مترمکعبی روبروست و این امر نقش بازیافت آب را بسیار بااهمیت جلوه می‌دهد.

وی افزود: از ۱۳۰۰ میلیون مترمکعب آب بازیافتی این تصفیه خانه که در افق ۱۴۰۰ وارد مدار می‌شود ۲۵۰ میلیون مترمکعب مربوط به  جنوب تهران، ۸۴۰ میلیون مترمکعب مربوط به فاضلاب شهر تهران و شهرهای غربی و ۱۶۰ میلیون مترمکعب فاضلاب مربوط به شهرهای شرقی است که بازیافت می‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۳۰۰ میلیون مترمکعبی پسابی که در نظر گرفته شده ۴۵ درصد سهم کشاورزی، ۹ درصد سهم صنعت، ۱۱ درصد سهم فضای سبز، ۱۵ درصد سهم تغذیه مصنوعی و ۲۰ درصد سهم سرمایه‌گذار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۷ تصفیه‌خانه در دست مطالعه و بررسی داریم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.