۶ استان پرخطر از نظر اعتیاد

جام جم آنلاین: معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور می‌گوید کرمان، کرمانشاه، گلستان، اصفهان، تهران و خراسان رضوی از استان‌های پرخطر از نظر ابتلا به اعتیاد به حساب می‌آیند.

فرید براتی‌سده افزود: به طور متوسط هر ۳۵ معتاد نیازمند یک مددیار است تا بتواند او را از نظر مسائل راهنمایی کرده و مشکلات آنان را رفع کند که متاسفانه در این زمینه کاستی‌ها و کمبودهایی وجود دارد.

وی افزود: حضور مددکاران اجتماعی در کنار این افراد و همچنین خانواده‌ها مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند برای جلوگیری از بازگشت مجدد معتادان به موادمخدر موثر باشند.

وی با بیان این‌که بیش از ۷۰ درصد معتادان قبل از اعتیاد دارای شغل بودند و بسیاری از آنها بعد از ترک اعتیاد، شغل خود را از دست داده‌اند، گفت: به همین دلیل اشتغال، توانمندسازی، حرفه‌آموزی و مسکن بهبودیافتگان در اولویت برنامه‌های سازمان بهزیستی قرار دارد.

براتی سده با اشاره به این‌که سال گذشته ۴۳۲ هزار معتاد از خدمات سازمان بهزیستی استفاده کرده‌اند، افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر از این افراد از مراکز اقامتی و کمپ‌های تحت پوشش این سازمان بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان این مطلب که ماندگاری معتادان بعد از ترک بین ۵ تا ۷ درصد است، گفت: متاسفانه به دلیل ماهیت بیماری معتادان و همچنین شرایط اجتماعی، میزان اوج بیماری بسیار بالاست به طوری که ۹۰ تا ۹۲ درصد معتادان پس از ترک مجددا به سمت اعتیاد بازمی‌گردند. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.