۶ قدم تا شاد زیستن

گردآوری توسط گروه مشاوره و روانشناسی ممتازنیوز

همه ما دوست داریم که محیط خانه شاد و بدون تنش باشد و به طور معمول از هیچ تلاشی برای تحقق این آرمان مضایقه نداریم، با این حال، راهکارهایی که برای رسیدن به شادمانی در محیط خانه وجود دارد، به آنچه ما می دانیم محدود نمی شود و راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که بعضی از آنها در این مقاله مورد نگرش قرار گرفته است.

زندگی شادمانه

برای شادی خود تلاش کنید

برای این کار لازم نیست یک هنرپیشه باشید، بلکه فقط تقلید از رفتارهای شادمانه، شادی را در دل شما نهادینه می کند. اغلب افراد فکر می کنند رفتار آنها از احساس شان سرچشمه می گیرد، در حالی که تا حد زیادی رفتار بر احساسات مان تاثیر می گذارد. اگر با مهرورزی، ملاحظه و صبر رفتار کنیم، عاداتی نظیر مهربانی و یا ملاحظه گی در ما نهادینه خواهد شد و به عبارت بهتر، اگر شادمانه رفتار کنید، شاد هم می شوید.

بیشتر بخوابید

 

زندگی شادمانه

شاید برای بعضی ها محرومیت از کم خوابی مایه افتخار باشد، اما واقعیت این است که نداشتن خواب کافی موجب ضربه زدن به سلامت جسم و روابط انسان می شود. خواب کافی یکی از ضروریات روح و جسم سالم است. اگر همواره کمبود خواب داشته باشید، بدخلق خواهید بود و این امر منجر به درگیری های مکرر شما با دیگران خواهد شد.

مشکلات را حل کنید

با اطرافیان خود در مورد مسائل پیش آمده مشورت کرده و راه حلی برای آنها پیدا کنید. از مشاجره بر سر مسائلی که زندگی مشترک را مسئله دار می کند، بپرهیزید. به این فکر نکنید که حق با کیست و چه کسی مقصر است؛ در عوض روی مشکل پیش آمده تمرکز کنید. وقتی هر یک از شما فکر کند طرف مقابل به منافع وی می اندیشد، بخش عمده ای از مشکلات حل خواهد شد، آن هم به شیوه ای که هر دو طرف خشنود و خوشحال باشند نه اینکه هر یک از طرفین خود را عامل حل اختلاف بداند.

تشکر کنید

اگر می بینید همسرتان خوب غذ می پزد، یا خوب ظرف می شوید یا… تشکر نکردن از او کمی بی انصافی است. تشکر کردن کلامی و رفتاری در مورد تک تک کارها، امری بسیار مهم و تاثیرگذار است. حتی اگر کاری که طرف مقابل انجام می دهد وظیفه او باشد، مثبت اندیشی و تشکر موجب می شود طرف مقابل احساس کند کارهایی که او انجام می دهد، اهمیت دارد و بیهوده نیست.

واکنش نشان ندهید

اگر می بینید همسرتان فراموش کرده چیزی را که سفارش کرده بودید بخرد یا از روی سهو چای را روی رومیزی نو و سفید میز ناهارخوری ریخته، کنترل خود را از دست ندهید. از کوره در نروید. خیلی واضح است اگر یکی از طرفین شروع به غر زدن و فریاد کشیدن بکند، طرف دیگر هم پس از مدتی اختیار خود را از دست داده و واکنش نشان خواهد داد و به این ترتیب بحران ایجاد می شود. اگر در این گونه مواقع به خود بگویید: «اتفاقی است که افتاده، یا دفعه دیگر بیشتر مراقب باش یا…» و حتی بد نیست لحن کلام کمی هم حالت شوخی به خود بگیرد، جو خوشایندی بر فضای خانه حاکم می شود.

به رابطه خود حق تقدم بدهید

گم شدن در کارهای روزمره چیزی است که برای خیلی ها به شکل عادت در آمده، اگر شما هم چنین وضعیتی دارید سعی کنید حفظ رابطه و بها دادن به آن را جزو اولویت های امور روزمره قرار دهید. رابطه شما با همسرتان پایه و پشتیبان تمام مسائل دیگر زندگی شماست. مهم نیست برای رسیدن به چه هدفی تلاش می کنید؛ اینکه شما و همسرتان در یک جبهه واحد باشید و با هم تلاش کنید احتمال موفقیت شما را بیشتر خواهد کرد و احساس شادمانی از یک رابطه قوی و سالم نیروی شما را دو چندان می کند.

 

زندگی شادمانه

 

منبع : مجله خانواده جوان

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


مشاوره و روانشناسی Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.