۶ تکنولوژی عجیب برای افزایش عمر

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، با توجه به علاقه شدید انسان ها به داشتن عمر طولانی می توان به این نتیجه رسید که آن ها از هیچ کاری برای رسیدن به آن دریغ نمی کنند و همه روزه با کمک تکنولوژی به دنبال افزایش دادن طول عمر بشریت هستند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از این فناوری ها که دانشمندان هم اکنون در حال کار بر روی آن ها هستند.

مغزهای رایانه ای

یکی از مواردی که در آینده با آن روبرو خواهیم شد همان دستگاهی است که در فیلم های ماتریکس دیدیم. در آینده کامپیوترها مستقیما به مغز متصل شده و تمام کنترل بدن را در دست می گیرند همچنین آن ها قادر خواهند بود تا مغز را آموزش داده یا مواردی را در آن دستکاری کنند. این راهکار باعث می شود تا افراد معلول به راحتی قدرت های حرکتی خود را به دست آورند و بیماری های مغزی تنها با زدن دکمه DEL پاک شوند.

چاپ اعضای بدن

اهدای عضوی که این روزها مشاهده می کنیم شاید روزی جای خودش را به چاپ اعضای بدن بدهد. دانشمندان در حال کار بر روی دستگاه هایی هستند که بتواند با استفااده از سلول های بنیادی فرد بیمار اندام های داخلی و یا خارجی بدن او را تولید کند.

این عمل شاید از فیلم های علمی نیز تخیلی تر باشد اما امری است که به احتمال زیاد دانشمندان می توانند به آن دست پیدا کنند.

اندام های مصنوعی

شاید این روزها از اندام های مصنوعی مانند دست و یا پا استفاده شود اما این اندام ها نمی توانند جای بخش های اصلی بدن را بگیرند و تنها یک کمک حال برای بیمار هستند.

در آینده اندام هایی ساخته خواهد شد که می توانند به طور کامل جایگزین بخش های ناقص بدن شوند و این اندام ها تنها به دست و پا ختم نمی شود می توان از آن ها در داخل بدن نیز استفاده کرد. یکی از این اندام ها قلب های مصنوعی هستند که دانشمندان این روزها به نتایج قابل قبولی در ساخت ان دست پیدا کرده اند.

دانلود کردن هوشیاری

یکی از تصمیمات بسیار عجیب وهمچنین بسیار بزرگی که محققان در ذهن دارند قرار دادن یک هوش مصنوعی در کنار زندگی شخصی افراد است. این هوش مصنوعی می تواند در زمان های فراموشی و همچنین مواقع بی هوشی به کمک شما بیاید و شما با گرفتن اطلاعات از آن می توانید بار دیگر به زندگی بازگردید. دانشمندان قول داده اند که تا اوحر سال ۲۰۵۰ به اولین نمونه های این دستگاه ها دست پیدا کنند.

دکمه توقف زمان

یکی از راه هایی که این روزها بسیاری از دانشمندان را به خودش مشغول کرده است ایجاد دکمه توقفی برای زندگی است. این دکمه می تواند برای افرادی که دوست دارند تا زندگی های آینده را ببیند مفید باشد. در این حالت افراد به یک خواب مصنوعی فرو می روند و پس از چندین سال بار دیگر بیدار می شوند و به زندگی خودشان اداکه می دهند. به کمک این فناوری افراد می توانند برای هزارن سال زندگی کنند.

تعویض سر یا کل بدن

تعویض های بخش هایی از بدن بسیار امری عادی است و روزانه پیوندهای بسیار زیادی در سراسر دنیا در حال انجام شدن است. این در حالی است که این پیوندها تنها بخش های کوچکی از بدن انسان را به خودش اختصاص می دهد.

دانشمندان به دنبال آن هستند تا بتوانند به کمک فناوری های آینده تمام بدن و یا تمام سر انسان را پیوند بزنند و در این صورت جان افراد بسیار زیادی می تواند نجات پیدا کند. این آزمایشات در سال ۲۰۰۱ بر روی میمون ها انجام شده است و تا حدودی نیز به نتیجه رسیده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.