۶ جنایتکار ثروتمند تاریخ +تصاویر

۳۰ام بهمن ،

جرم و جنایت آخر و عاقبت خوشی ندارد. با این حال بعضی از جنایتکاران توانستند ثروت بسیاری به دست آورند هرچند که اغلب نتوانستند از این پول کثیف استفاده کنند.

ممتازنیوز: جرم و جنایت آخر و عاقبت خوشی ندارد. با این حال بعضی از جنایتکاران توانستند ثروت بسیاری به دست آورند هرچند که اغلب نتوانستند از این پول کثیف استفاده کنند.

یک بارون مواد مخدر، یک کلاهبردار بزرگ یا یک پدرخوانده مافیا می تواند میلیون ها حتی میلیاردها پول کثیف به دست آورد البته اگر فرصت کافی برای استفاده از آن را داشته باشد.

نگاهی کوتاه به شش جنایتکار ثروتمند تاریخ :

۱ – پابلو اسکوبار ۳۰ میلیارد دلار

در صدر این فهرست پابلو اسکوبار ثروتمندترین جنایتکار تاریخ جا خوش کرده است. در سال های دهه ۱۹۷۰ میلادی اسکوبار رهبر کارتل مشهور مواد مخدر مدلین کلمبیا بود که ۸۰ درصد تجارت کوکایین جهان را در اختیار داشت. این کارتل مواد مخدر قدرتمند ترین کارتل تمام دوران ها است. در آن زمان اسکوبار با پول حاصل از قاچاق کوکایین هفتمین مرد ثروتمند جهان محسوب می شد.

اما حتی این همه ثروت نیز نتوانست حافظ جان او باشد. پابلو اسکوبار در دوم دسامبر ۱۹۹۳ هنگام دستگیری اش به ضرب گلوله کشته شد.

۲ – آمادو کاریو فوئنتس ۲۵ میلیارد دلار

آمادو فوئنتس نیز با کنترل یک کارتل مواد مخدر در آمریکای جنوبی توانست به ثروتی افسانه ای دست یابد. او رهبر کارتل مواد مخدر خوارز در مکزیک بود. وی  در کارش یک خبره محسوب می شد. فوئنتس  چهار برابر هر قاچاقچی بزرگ دیگری کوکایین به بازار آمریکا  قاچاق کرد و برای هر گرم آن نیز پولش را گرفت.

آمادو کاریو فوئنتس هرگز دستگیر نشد اما هنگامی که می خواست با عمل جراحی پلاستیک هویت تازه ای برای خود ایجاد کند روی تخت جراحی جان سپرد.

۳ – لئونا هلمسلی  دو میلیارد دلار

تعداد زنان میلیاردر به مراتب کمتر از مردان است اما  لئونا هلمسلی جزو این دایره محدود بود. در واقع، باید گفت که وی چندان لیاقت این ثروت را نداشت. او یک کارگزار ساده بورس بود اما توانست هری هلمسلی غول ساختمان سازی را به دام عشق خود گرفتار کرده و با او ازدواج کند. لئونا پس از ازدواج با مشت آهنین و به شیوه هایی نه چندان شفاف شرکت شوهرش هلمسلی پالاس هتل را اداره کرد.

در سال ۱۹۸۸ وی به اتهام اختلاس  و رشوه به پرداخت هفت میلیون دلار جریمه محکوم شد.   

۴ – برنارد مادوف ۸۲۰ میلیون دلار

برنی مادوف در فهرست میلیونر های جنایتکار تازهترین آنها است. او از طریق شرکت مدریت سرمایه گذاری خود به نام  برنارد ال مادوف اینوستمنت سیکوریتیز میلیاردها دلار سر مشتریانش کلاه گذاشت.

او در سال ۲۰۰۸ دستگیر و به ۱۵۰ سال زندان محکوم شد. در زندان مادوف محبوبیت چندانی ندارد و بارها توسط هم بندی های خود مورد حمله قرار گرفته است.

۵ – دنیس کوزلفسکی ۶۰۰ میلیون دلار

کوزلفسکی مدیر کل شرکت امنیتی تیکو اینترنشنال بود اما دستمزد و مزایایی بی نهایت بالا برای خود اختصاص داده بود. او سرانجام  نشان داد که  پول شرکت را صاف و ساده متعلق به خود می داند.

کوزلفسکی هیچ عیبی نمی دید که به عنوان مثال با پول شرکت برای خود یک خانه ۱۹ میلیون دلاری یا یک آپارتمان نیویورکی  ۱۸ میلیون دلاری  خریداری کند. او برای اجرای یک کنسرت خصوصی مبلغ دو میلیون دلار از پول شرکت را به جیمی بافیت خواننده پرداخت کرد.

حیف و میل پول شرکت توسط دنیس کوزلفسکی تا سال ۲۰۰۵ ادامه یافت و در این سال او پس از دستگیری به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

۶ – آل کاپون ۱۰۰ میلیون دلار

آل کاپون مشهور به ‘صورت زخمی’ یکی از هراس آورترین گنگسترهای تمام دوران ها محسوب می گردد. او که رسما شغل عتیقه فروشی داشت در واقع ، پدرخوانده مافیای شیکاگو در دهه ۱۹۲۰ بود. آل کاپون ثروتش را به لطف قمارخانه های غیر قانونی، سرقت، اداره خانه های فحشا و قاچاق الکل به دست آورده بود.

آل کاپون در هفته حدود ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشت که درآن دوره پول بسیار هنگفتی محسوب می شد. با این حال، وی مالیاتش را نمی پرداخت و به همین سبب سرانجام به زندان افتاد. او توانست به سبب بیماری با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار آز آزادی مشروط برخوردار شود و مدتی بعد به سبب بیماری سفلیس پیشرفته جان سپرد.

جام جم آنلاین


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.