۶ زخمی در زلزله ۴٫۹ ریشتری گلشهراصفهان

۳۱فروردین۱۳،

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از زخمی شدن ۶ نفر در زلزله ۴٫۹ ریشتری گلشهر اصفهان خبر داد.

به گزارش consbank به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران، محمود مظفر در مورد آخرین جزئیات زلزله گلشهر از توابع استان اصفهان گفت: ۷ تیم امداد و نجات شامل ۱۰۰ نفر به این منطقه اعزام شده است که تاکنون مورد فوتی از این اتفاق گزارش شده است.
وی در ادامه عنوان کرد :
بر اساس اطلاعات واصله ۲۰ آبادی با ۱۱ هزار و ۲۴۰ نفر جمعیت در این محدوده زندگی می‌کنند، بر اساس گزارشات اولیه زمین‌لرزه در منطقه گلشهر ، فریدون شهر ، گلپایگان و تعدادی از روستاهای حومه شهر علی گودرز نیز دچار لرزش خفیف شده اند.
مظفر اضافه کرد : حدود ۶ نفر در این اتفاق زخمی شده اند که ۳ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند و ۳ نفر دیگر به سبب شوک و ترس ناشی از زلزله به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت مطلوبی دارند.
وی اظهار داشت: ۴ واحد مسکونی و دامی به‌طور کامل تخریب شده‌اند که خالی از سکنه بوده اند و 
طبق اعلام ارزیابان تاکنون تنها ترک خوردگی منازل مسکونی در بعضی نقاط گزارش شده است.
گفتی است این زلزله  به قدرت ۴٫۹ ریشتر ساعت ۷:۳۸ صبح چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۲، گلشهر از توابع شهرستان گلپایگان در استان اصفهان را لرزاند.
مرکز این زمین لرزه در گلشهر، ۲۲ کیلومتری گلپایگان ثبت شده است.
کانون زلزله ۴٫۹ ریشتری گلپایگان در عمق ۲۱ کیلومتری سطح زمین و به فاصله ۲۵۷ کیلومتری تهران است.
وحشت از زلزله مردم را به خیابان ها کشید، همچنین مدارس تعطیل شد. البته گزارش های اولیه می گوید خسارتی به مدارس گلپایگان وارد نشده است.
گفتنی تاکنون چهار پس لرزه ۲٫۶، ۲٫۲، ۲٫۳ و ۲٫۵ ریشتری در این منطقه ثبت شده است که عمقی به مراتب کمتر از زلزله اصلی داشته اند. این پس لرزه ها سبب شایعاتی در شهر شده است که از زلزله بزرگتری حکایت می کند. این درحالی است که کارشناسان زمین شناسی تاکید دارند زلزله قابل پیش بینی نیست.
وی ادامه داد: در ابتدا سه تیم برای ارزیابی به منطقه اعزام شدند اما از آنجایی که این زلزله در ۲۰ آبادی رخ داده برای سرعت بیشتر در ارزیابی نهایتا ۴ تیم دیگر نیز برای ارزیابی اضافه شدند.

بازدید از صفحه اول


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.