۶ هزار و چهار صد کتاب به جشنواره رسیده است

۲۳ آبان ،

دبیر جشنواره افتتاحیه آیین کتاب سال دانشجویی عنوان کرد:

۶ هزار و چهار صد کتاب به جشنواره افتتاحیه آیین کتاب سال دانشجویی رسیده است که موضوع اول کتاب سال قرآنی بوده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر محمد سلگی رئیس سازمان انتشار یافتنات جهاد دانشگاهی و دبیر جشنواره عنوان کرد: جشنواره کتاب سال دانشجویی با هدف ارج نهادن به تلاش های مولف و مترجم و شناسایی استعداد ها و رونق به فعالیت ها و هماهنگی ناشران و مولفان برگزار می گردد.

وی در ادامه مطلب خود افزود: که حدود۶هزار و چهار صد کتاب به جشنواره رسیده است که موضوع اول کتاب سال قرآنی بود است.

سلگی تصریح کرد: همه ساله ما مولفان جوان معرفی می کنیم اما امسال یک مولف را به عنوان مولف ارزشمند معرفی کردیم و معمولاً ناشران می باشند که در زمینه نشر آثار دانشجویان را تقدیر می کنند.

دبیر جشنواره در خصوص داوری اظهار داشت: داوری آثار در سه فصل محتوایی انجام می گیرد که با حدود ۲۰ آیتم مختلف که ۹ اثر را به عنوان اثر برگزیده و ۱۶ اثر لایق تقدیر را معرفی می کنیم.

سلگی در خصوص مشکلات نشر کتاب دانشجویان گفت: ما در چاپ کتاب دانشجویی با مشکلاتی روبرو هستیم از جمله چاپ آثار اشخاص با سن کم دچار مشکل می گردد که باید زمینه را فراهم کنیم و به دانشجویان اهل قلم کمک کنیم که نیازمند مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

دبیر جشنواره در ادامه گفت: جشنواره کتاب پذیرای تعدادی پایان نامه است که به صورت کتاب معرفی کرده ایم و در زمینه چاپ کتاب دانشجویی که حاصل پایان نامه های دانشجویی بودند نیز نیازمند مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی همچنین در خصوص طرح خلاصه کتاب افزود: ما می خواهیم کتاب های ارزشمند را که توسط نویسنده های بزرگ نوشته شده است را خلاصه کنیم و تازه های کتاب را در رشته های مختلف معرفی کنیم و در هر دانشگاه هر هفته کتاب تازه معرفی بشود و این کتاب ها را به کتابخانه دانشگاه تحویل بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: که باز هم نیازمند مساعدت و یاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.