۶ وزیر هفته جاری در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند

به گزارش روزشنبه ایرنا و بر اساس دستور هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس، هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه برای بررسی آخرین اخبار و تحولات بین المللی جلسه دارند.

سردار سرتیپ پاسدار ‘احمد وحیدی ‘ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز میهمان روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

در این جلسه با حضور وزیر دفاع تحولات بین المللی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

‘علی اکبر صالحی’ وزیر امور خارجه نیز روز سه شنبه برای پاسخ به سؤال های ‘محمدرضا تابش’ نماینده اردکان، ‘مهدی سنایی’ نماینده نهاوند و ‘یونس اسدی’ نماینده مشکین‌ شهر در این کمیسیون حضور می یابد.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور فرمانده نیروی انتظامی به بررسی آخرین اخبار و تحولات اجتماعی می‌پردازند.

**کمیسیون آموزش و تحقیقات

جلسه معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی و جلسه وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اعضای این کمیسیون مجلس نهم روزهای یکشنبه و سه شنبه این هفته برگزار می شود.

همچنین اعضای این کمیسیون بعدازظهر یکشنبه به ادامه بررسی طرح اصلاح ماده ۱۷قانون تعیین و تکلیف معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی می پردازند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صبح و عصر سه شنبه نیز لایحه الحاق صندوق های رفاه دانشجویان به بند’ب’ماده۲۰ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و لایحه بیکاری و همچنین طرح خدمات رسانی به ایثارگران را رسیدگی می کنند.

همچنین در ادامه این جلسه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درمورد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این کمیسیون گزارش می دهد.

**کمیسیون اجتماعی

اعضای این کمیسیون نیز بعدازظهر یکشنبه بررسی طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه های اجرایی از عضویت در هیات های مدیره و مدیریت عامل را در دستور کار خود دارند.

همچنین این کمیسیون روز سه شنبه در نوبت صبح و عصر به بررسی دو طرح رفع موانع اجرایی قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی و طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار اعاده شده از سوی شورای نگهبان می پردازند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز بعدازظهر سه شنبه به منظور پاسخگویی به دو سوال مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین اعضای این کمیسیون نشست مشترکی نیز روز سه شنبه با مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل این نهاد دارند.

**کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه دو لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی و ایجاد منطقه آزاد تجاری-صنعتی خلیج فارس را در دستور کار خود دارند.

مسایل و مشکلات جاری درزمینه حمایت از تولید روز سه شنبه با حضور مسوولان ذیربط در این کمیسیون بررسی می شود.

رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور و طرح اصلاح مواد ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستورکار نشست عصرسه شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

**کمیسیون انرژی

اعضای این کمیسیون نیز روز یکشنبه ادامه بررسی لایحه یک‌شوری تصویب پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه‌ای در مبارزه با سوانح آلودگی نفتی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط‌زیست دریایی دریای خزر را با حضور کارشناسان وزارت امور‌خارجه، وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط‌ زیست را در دستور کار خود دارند.

بررسی لایحه یک‌شوری اصلاح ماده ۶۱قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت باحضور کارشناسان وزارت نیرو، وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری نیز روز یکشنبه در این کمیسیون بررسی می شود.

اعضای کمیسیون انرژی صبح سه‌شنبه رسیدگی به نقشه‌ راه و آیین‌نامه داخلی این کمیسیون را در دستور کار خود دارند.

در ادامه این جلسه مجید نامجو وزیر نیرو با حضور در این کمیسیون گزارشی از توانمندی‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه در صنعت برق کشور ارایه می کند.

استماع گزارش مدیران شرکت مپنا درخصوص دستاوردهای صنعتی و مشکلات و برنامه‌های آینده آن شرکت نیز در دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون انرژی قرار دارد.

**کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

ادامه رسیدگی به تصویب آیین نامه داخلی این کمیسیون، تشکیل کمیته های چهار گانه کمیسیون و رسیدگی به گزارش دیوان محاسبات کشور در خصوص برخی مغایرت های قانون بودجه سال۱۳۸۹کل کشور با نسخه ابلاغی در دستور کار بعدازظهر یکشنبه این کمیسیون قرار دارد.

اعضای این کمیسیون صبح سه شنبه نیزبا حضور معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی و امور مجلس رییس جمهوری طرح مهر ماندگار را بررسی می کنند.

رسیدگی به آیین نامه پیشنهادی دیوان محاسبات کشور در خصوص نحوه حسابرسی دیوان و شرکت در جلسه مشترک با دیوان محاسبات ،رسیدگی به لایحه به هزینه قظعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک از دیگر برنامه های است که در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

همچنین رییس کل بانک مرکزی جهت انجام معارفه و ارایه گزارش در آمدهای ارزی و پیش بینی شده در قانون بودجه سال کل کشور ، در این کمیسیون حضور می یابد.

**کمیسیون بهداشت و درمان

در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون نیز لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین لایحه اصلاح قانون دریایی ایران و طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در نشست روز سه‌شنبه کمیسیون بهداشت و درمان رسیدگی می شود.

در ادامه نشست روز سه‌شنبه این کمیسیون٬ مسوولان وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی گزارشی درباره طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به نمایندگان ارایه می‌کنند.

همچنین در نشست روز سه‌شنبه این کمیسیون٬ پیشنهاد سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تبلیغات ماهواره‌ای، دارویی، غذایی، آرایشی و لوازم آرایشی و جلوگیری از تبلیغات غیرمجاز ماهواره‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین رسیدگی به لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را در دستور کار خود دارند.

**کمیسیون امور شوراها و امور داخلی

اعضای کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس در جلسه بعدازظهر یکشنبه خود، میزبان فرمانده نیروی انتظامی هستند.

در این جلسه سردار ‘اسماعیل احمدی مقدم’ از عملکرد سال جاری و برنامه‌‌های آتی این نیرو گزارش می دهد.

ادامه بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، بررسی و انتخاب دو نفر جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و بررسی اخبار و اطلاعات واصله از دیگر دستور کارهای روز یکشنبه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور است.

اعضای کمیسیون شوراها همچنین در جلسه روز سه‌شنبه خود که در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود، لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شدآمد و چگونگی اجرای آن و بررسی اخبار و اطلاعات واصله را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در جلسه بعدازظهر روز سه‌شنبه خود نیز علاوه بر ادامه بررسی لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و چگونگی اجرای آن، رسیدگی به سوال های احمد بخشایشی اردستانی، عوض حیدرپور شهرضایی، یونس اسدی، سیدجلال یحیی زاده و علی ایرانپور را در دستور کار خود دارند.

**کمیسیون صنایع و معادن

کمیسیون صنایع و معادن روز یکشنبه ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحیه آن به مصوب ۱۳۷۷ و الحاق موادی به آن و ادامه بررسی لایحه دادرسی تجاری را در دستور کار خود دارد.

این کمیسیون در روز دوشنبه به بررسی طرح اصلاح مواد ۳۸و۳۹قانون مالیلت برارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷و طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ماده۳-۱۸-۵۰تبصره ۵۵ خواهند پرداخت.

همچنین لایحه آیین دادرسی تجاری ماده۱۲-۱۹-۱۲۹و لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین مواد۳-۷-۳۷-۳۸-۳۹-۶۱-۷۱و لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی از دیگر موضوع های مورد بررسی این کمیسیون است.

این کمیسیون در روز سه شنبه در نوبت صبح و عصر به بررسی میزان پیشرفت اجرای احکام مالی و بانکی مرتبط با بخش صنعت و معدن در قانون بودجه سال ۹۱کل کشور و بررسی مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی با حضور وزرای صنعت و معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و همچنین رییس بانک مرکزی می پردازد.

ادامه بررسی طرحها و لوایح مانده ازدستور جلسه این کمیسیون در نوبت عصر روز سه شنبه قرار دارد.

**کمیسیون فرهنگی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه در نشستی مشترک با کمیسیون های بهداشت و درمان و اجتماعی لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را رسیدگی می کنند.

طرح اداره صدا و سیما نیز در جلسه صبح و عصر سه شنبه این کمیسیون بررسی می شود.

سیام/۹۲۵۰**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۰۱۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.