۶۰ هزار میلیارد ریال برای ۶۰ طرح مهر ماندگار آذربایجان شرقی اختصاص یافت

محمد اشرف‌ نیا روز سه شنبه در جلسه طرح‌ های مهر ماندگار آذربایجان شرقی، کل پروژه‌های استان را که جزو این طرح‌ها تعریف شده‌اند، ۶۰ طرح عنوان کرد و گفت: طرح‌های ۱۱ دستگاه اجرایی استان جزو طرح‌های مهر ماندگار دولت دهم تعریف شده که بیشتر به امور زیربنایی و راه و شهرسازی مربوط می‌شود.

وی گفت: ۱۵ طرح در بخش آبی استان با ۹٫۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرح‌ هاست که می‌توان به هفت سد موجود، دو طرح آبرسانی به مرند و میانه، ۵۳ هزار هکتار اراضی پایاب موجود در سدها اشاره کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ۱۷ طرح حوزه راه و شهرسازی استان را از دیگر طرح‌ های در اولویت اتمام و در رده طرح‌ های مهر ماندگار دولت اعلام کرد و گفت: چهار بیمارستان مرند، سراب، ورزقان و چاراویماق، تقاطع غیرهم‌سطح سردرود، تقاطع غیر هم‌ سطح خسروشهر و تقاطع هم‌ سطح بایرام، احداث و بهسازی ۷۵۲ کیلومتر راه روستایی، طرح راه آهن میانه – بستان‌آباد، ۱۷ کیلومتر از ادامه پروژه آزاد راه تبریز- زنجان جزء طرح ‌های مهر ماندگار حوزه راه و شهرسازی هستند که برای تکمیل آنها، شش هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

اشرف ‌نیا گازرسانی به ۳۵ روستای بالای ۱۵۰ خانوار را نیز جزء طرح‌ های مهر ماندگار اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به این روستاها بیش از ۱۰ هزار خانوار روستایی در آذربایجان ‌شرقی از گاز بهره‌ مند می‌شوند.

وی افزود: ۶۰ طرح یاد شده تا سه ماهه اول سال آینده و تا پایان دولت نهم باید به اتمام برسند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی در خصوص طرح قطار شهری تبریز هم گفت: دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات طرح‌های ماندگار به متروی تبریز اختصاص یافته است.

اشرف ‌نیا اظهارکرد: این اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوب اختصاصی برای متروی تبریز و از محل اعتبارات طرح ‌های ماندگار ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

وی افزود: مقرر شده تا فاز نخست این پروژه تا میدان ساعت جزء طرح‌ های ماندگار لحاظ شود که این پروژه‌ نیز باید تا سه ماهه اول سال ۹۲ به بهره‌ برداری برسد.

۷۲۳۷/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۲۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.