۶۰ درصد مردم انگلیس از عملکرد ‘دیوید کامرون’ ناراضی هستند

به گزارش ایرنا، بر اساس نظرسنجی موسسه افکار سنجی ‘ایپسوس ماری’ که نتایج آن روز سه شنبه منتشر شد، میزان محبوبیت دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس به پایین ترین سطح خود از زمان به دست گرفتن رهبری حزب در سال ۲۰۰۵ میلادی، سقوط کرده است.

از سوی دیگر عملکرد اقتصادی حزب محافظه کار و رهبر آن که طی سال های اخیر جزو نقاط قوت آنها به شمار می رفت نیز دچار کاهش شدیدی شده و نزدیک به نیمی از مردم اکنون از عملکرد اقتصادی دولت هم ناراضی هستند.

حدود ۴۴ درصد از مردم انگلیس اکنون بر این نظر هستند که وضعیت اقتصادی کشور بدتر می شود در حالی که تنها ۲۱ درصد معتقد هستند که وضعیت اقتصادی بهبود خواهد یافت. ۳۵ درصد نیز نظر خاصی در این زمینه ارائه نکرده اند.

نظرسنجی ‘ایپسوس ماری’ که طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته جاری و از یک هزار و شش انگلیسی بزرگسال انجام شده است، همچنین نشان می دهد که محبوبیت دو حزب حاکم دولت ائتلافی همچنان در سطح پایینی قرار دارد.

حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هم اکنون از ۳۳ درصد و حزب لیبرال دموکرات به رهبری نیک کلگ معاون نخست وزیر به ۹ درصد کاهش یافته است.

در عوض محبوبیت حزب مخالف کارگر به رهبری ‘اد میلیبند’ که موفقیت خوبی نیز در انتخابات دو هفته پیش شوراهای محلی این کشور داشت، بهبود یافته و این حزب هم اکنون از ۴۳ درصد محبوبیت برخوردار می باشد.

بر اساس تحلیل کارشناسان در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس در زمان حاضر، حزب کارگر به راحتی قادر خواهد بود اکثریت کرسی ها را به خود اختصاص دهد، هرچند که رهبر آن ‘اد میلیبند’ هنوز نتوانسته است حتی به اندازه خود حزب نزد مردم انگلیس جایگاه کسب کند.

انتخابات پارلمانی انگلیس قرار است در سال ۲۰۲۴ برگزار شود و ‘اد میلیبند’ امیدوار است بتواند با بهره برداری از مشکلات اقتصادی حاکم بر این کشور و همچنین سیاست های ریاضت اقتصادی نامحبوب دولت فعلی، در انتخابات آتی پیروز شود.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۸۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.