۶۰ درصد کارجویان دارای تجربه کارورزی پیشنهاد شغل می‌گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان جهانی کار در گزارشی پیرامون کارورزی نیروی متقاضی کار با عنوان کارورزی ها شروع از اول یا دامی برای کار دائم؟ گفت: کارورزی می تواند تجربه کار ارزشمند به جوانان ارائه کنند، اما از آنجایی که شایع می شود ممکن است فرد در معرض خطر سوء استفاده توسط بنگاه ها به ویژه در زمان رکورد اقتصادی قرار گیرد؛ همواره دارای مزایا و معایبی است.

بر پایه این گزارش، کارورزی اغلب یک راه بسیار خوبی برای جوانان برای جمع آوری تجربه کاری ارزشمند و به دست آوردن جای پا در بازار کار محسوب می شود، با اینکه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی پیدا کردن کارورزی دشوار شده است اما اهمیت آن همواره افزایش داشته است.

هدف از کارآموزی کسب تجربه کاری برای جوانان است اما بررسی ها نشان می دهد که در اغلب موارد باعث زیان هایی برای نیروی کار شده است. کارورزی ها همیشه باید یک جزء آموزشی داشته باشند چرا که افراد در کار مورد آموزش قرار می گیرند.

استفاده نامناسب از کارآموزی در سال های اخیر به ویژه در کشورهای داراری بحران اقتصادی گسترش یافته است، یک مسئله مهم این است که آیا به کارآموزان جوان باید مبالغی پرداخت شود یا نه؟

در ایالات متحده کارآموزی در بخش خصوصی به طور کلی به عنوان اشتغال دیده می شود. در فرانسه، کارآموزان حق قانونی برای دریافت حقوق و دستمزد را دارند اما مبالغی به عنوان جایزه می گیرند.

بررسی اخیر در آمریکا نشان می دهد که ۶۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای تجربه کارورزی هستند حداقل یک پیشنهاد برای کار دارند اما این میزان برای افراد فاقد تجربه کارورزی به میزان ۳۶ درصد است. این بررسی نشان می دهد که کارورزی متقاضیان کار می تواند یک مزیت در بازار کار برای فارغ التحصیلان محسوب شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.