۶۲۰ دانش آموز نکایی به مناطق جنگی کشور اعزام شدند

به گزارش ایرنا، امام جمعه نکا روز چهارشنبه در این مراسم گفت: اعزام کاروان راهیان نور برنامه فرهنگی مناسب در سازندگی درونی و معنوی دانش آموزان است.

حجت الاسلام ˈ محمد باقر محمدی لایینی ˈ افزود: خوشبختانه این سفرهای معنوی دارای برکات فراوانی در سازندگی روحی جوانان و نوجوانان است و امیدواریم این سفرها برای پیشرفت امور و تعالی جامعه تاثیر گذار باشد.

ˈ هادی ابراهیمی ˈ معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت : این اعزام با هدف افزایش بصیرت در دانش آموزان و آشنا شدن آنان با فرهنگ جهاد ، شهید و شهادت صورت می گیرد.

وی افزود: ارزش های دفاع مقدس باید همواره در جامعه متجلی باشد و همه ما باید با فرهنگ سازی مناسب در این امر تلاش کنیم.

ˈ ابوالقاسم مبینی ˈ معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش نکا در آیین اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی اظهار داشت: ۶۲۰ دانش آموز دختر نکایی امروز با همراهی روحانی، راوی، مدیران ، مربیان مدارس و همکاران فرهنگی در قالب ۱۴ اتوبوس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه امسال اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی مازندران از نکا آغاز شده است خاطر نشان کرد: با آغاز این اعزام از نکا ، ۳۷ هزار دانش آموز دختر و پسر مازندرانی در دفعات مختلف به مناطق جنگی اعزام می شوند.

مبینی ، همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز تأکید کرد و گفت : اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش اساسی دارد و شعار راهیان نور امسال دانش آموز محوری است و کسانی که کاروان ها را راهی می کنند باید به دانش آموزان مسوولیت بدهند.

سال گذشته ۲۸ هزار دانش آموز به سرزمین نور اعزام شدند و امسال با تمهیدات اندیشیده شده ۳۷ هزار دانش آموز مازندرانی به این سفر نورانی اعزام می شوند.

اعزام کاروان راهیان نور با حضور تنی چند از مسوولان استانی و شهرستان انجام شد.ک/۲

۷۳۳۲/۵۰۳

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.