۶۵ درصد گردشگران خارجی سال قبل توریست زیارتی بودند

۱۴اردیبهشت،

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ۶۵ درصد از گردشگران خارجی سال قبل توریست زیارتی بوده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان عصر جمعه در حاشیه افتتاح مراسم همایش زیارت تاکید کرد:حدود ۳۰۰ میلیون شیعه در دنیا وجود دارد که ما در تلاشیم سالانه یک درصد از آنها را به عنوان توریست زیارتی در ایران ملاحظه کنیم.

وی یادآور شد: در سال ۹۱ بیش از ۵۰ میلیون گردشگر داخلی زیارتی در کشور داشتیم و همچنین از کشورهای ازبکستان، عراق، عربستان، افغانستان، پاکستان، هندوستان نیز گردشگر در کشور ما حضور داشته اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۲ هزار بقاع متبرکه و  مکان های مذهبی تاریخی در ایران وجود دارد با برنامه ریزی های انجام شده ، همایش زیارت در شهرهای مشهد ، قم و شیراز برگزار می گردد.

جهانی تصریح کرد: ۳ هزار و ۷۵۰ امامزاده ثبت ملی شده در کشور وجود دارد که برای معرفی این ظرفیت بزرگ گردشگری مذهبی و همچنین برای افزایش ورود گردشگران خارجی بهترین راه برگزاری همایش بین المللی زیارت در ایران است که خوشبختانه این کار در حال انجام شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.