۶۵ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار خارجی‌ها/مافیا در پی لغو ممنوعیت واردات

۲۸ آبان ،

377.9.87.jpg

رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به فشار‌های وارد‌کنندگان به دولت برای لغو ممنوعیت ثبت سفارش واردات لوازم خانگی به کشور گفت: امسال ظرفیت بالفعل کارخانه‌های لوازم خانگی به سبب مشکلات اقتصادی به وجود آمده بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا دیانی با اشاره به این‌که به زودی قرار است نمایشگاه دستاورد‌های صنعت لوازم خانگی برای مسوولان کشور برگزار شود، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر کسانی به عنوان کارشناس صنعت لوازم خانگی در کشور اظهارنظر می‌کنند که اصلا تولید‌کننده هم نیستند.

او با بیان این‌که مافیای لوازم خانگی به شدت در پی لغو ممنوعیت ثبت سفارش واردات لوازم خانگی به کشور است، گفت: ۶۵ درصد بازار لوازم خانگی کشور در اختیار برند‌های خارجی است و آنها در کنار توزیع‌کنندگان خارجی به دولت فشار می‌آورند که واردات همه لوازم خانگی آزاد شود.

رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: انجمن صنایع لوازم خانگی می‌توانند این تعهد را به دولت بدهند که در صورت توقف واردات لوازم خانگی به کشور قیمتها به هیچ عنوان افزایش نخواهد یافت و تولید‌کنندگان طی یک برنامه وقت‌بندی شده کیفیت و فن‌آوری خود را افزایش می‌دهند.

او با اشاره به این‌که اگر قرار باشد ممنوعیت واردات، رانت تولید را به وارد‌کنندگان بدهد همان بهتر که واردات آزاد شود، افزود: ما در زمینه طراحی پلت‌فرم و دانش فنی در صنایع لوازم خانگی حتی از صنعت خودروسازی هم پیش افتاده‌ایم.

دیانی افزود: در ماههای اردیبهشت و خرداد امسال به وارد‌کنندگان لوازم خانگی ارز ۱۲۰۰ تومانی به واردات داده شد و من با قطعیت می‌گویم که لوازم خانگی خارجی دستکم تا شش ماهه اول سال آینده وارد کشور خواهد شد، چرا که وارد‌کنندگان از مدتها پیش ثبت سفارش کرده‌اند.

او همچنین با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت لوازم خانگی با موافقت سازمان حمایت افزود: این در حالی است که تقاضای ما افزایش ۷۰ درصدی قیمت بود.

رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی خاطرنشان کرد: امسال تولید در بزرگترین گروه تولیدی لوازم خانگی کشور به شدت کاهش یافته است و در صورت اجرایی‌نشدن ممنوعیت واردات لوازم خانگی تولید‌کنندگان بیشتری تعطیل خواهند شد.

وی تاکید کرد: اخیرا یکی از وارد‌کنندگان به من طعنه زد و گفت تو به عنوان تولید‌کننده راه اشتباهی رفتی و باید به جای تولید مونتاژ‌کاری یا واردات انجام می‌دادی! متاسفانه باید گفت که این وضعیت امروز تولید در کشور است و شرایط رقابت بین تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان عادلانه نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.