۶۸٫۵ درصد از شرکت کنندگان المپیاد علمی، دانشجویان پزشکی می باشند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، گفت: ۶۸٫۵ درصد از شرکت کنندگان در پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دانشجویان رشته پزشکی بودند.
به گزارش خبرگزاری آریا،سلیمان احمدی افزود: همچنین ۶،۵ درصد شرکت کنندگان، دانشجویان رشته پرستاری و سایر شرکت کنندگان از دیگر رشته های علوم پزشکی بودند.
وی ادامه داد: ۵۱۷ نفر شرکت کننده از ۴۹ دانشگاه در ۱۶ رشته در این المپیاد شرکت کردند و به رقابت با یکدیگر پرداختند.
وی اظهار کرد: ۲۷ تیم که در سه حیطه در آزمون انفرادی به مرحله گروهی راه یافتند از دانشگاه های خوبی بودند و سبب دلگرمی ما بود.
احمدی خاطرنشان کرد: نگاه به این المپیاد نگاه ویترینی نیست، بلکه نگاه ما این است که استعدادها در داخل کشور پرورش یابند و تاکید داریم آن را در داخل دانشگاه ها فعال و موثر اجرا کنیم.
مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:۱۰ تا ۱۵ درصد دانشجویان در نظام آموزشی برترین ها می باشند که اگر المپیادها را انگیزشی برگزار کنیم می توانیم استعدادها را راهنمایی و رشد و پرورش یابیم.
وی افزود: تمامی دانشجویان راه یافته به پنجمین المپیاد علمی گواهینامه شرکت در این المپیاد را دریافت می کنند.
وی بیان کرد: حیطه هنر را حیطه اصلی خود در این المپیادها اعلام خواهیم کرد و از سال بعد به عنوان حیطه اصلی خواهد بود و اخلاق پزشکی نیز در بحث هنر می تواند ورود پیدا کند.
مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتقای کیفیت آموزشی و عمق بخشیدن به آن را از دستاوردهای المپیاد ذکر کرد و گفت: مهمترین آن توانسته روش های جدید و بدیع سنجش را از نظر عملکرد و سنجش آموزشی به نظام آموزشی معرفی کند.
وی بیان کرد: ۲۰۰ نفر از اساتید هیات علمی دانشگاه ها در برگزاری این المپیاد فعالیت داشتند که این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده است و ما اصرار داشتیم بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان حمایت کند.
احمدی، اظهار کرد: سال آینده المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار می شود و تا پایان مهر امسال حیطه های المپیاد را اعلام می کنیم و همچنین آزمون های داخل دانشگاهی از طریق بانک آزمون ها برگزار می شود.
گفتنی است: پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که از ۱۶ شهریور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز و بیست و یکم شهریور با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.