۷ راه شادی و آرامش بسیار موثر در محیط کار

فروردین ۱۴۰۳

اگر شما در محیط کار خوشحال باشید می تواند زندگی را برای شما توام با صلح و آرامش کند. قوه ابتکار را افزایش داده و کارایی شما را در زندگی بالا می برد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ ۷ نکته ساده زیر را دنبال کنید تا در محیط کار نیز احساس شادی و آرامش داشته باشید.

 ۱٫ کار خود را برنامه ریزی و سازمان دهی کنید: کلید خوش وقتی در محیط کار بر برنامه ریزی خوب تکیه دارد. اگر کار خود را سازمان دهی کنید ، دیگر نیازی نیست تا کارهایتان با استرس لحظه آخر و دقیقه ۹۰ انجام شود. این کار سبب می گردد تا فشارهای غیر لزوم را از ذهن خارج کرده وبدون تنش و هرج و مرج کار خود را انجام دهید.

 ۲٫ بسیار در سیاست های اداری وارد نشوید: مهم است که بدانید در اداره چه می گذرد بنابراین اینکه کاملا خود را از سیاست های اداری دور کنید ممکن نیست ، ولی سعی کنید تا آنجا که می توانید حداقل دخالت را در سیاست های اداری داشته باشید.

 ۳٫ در معاملات و مذاکرات وجدان اخلاقی را رعایت کنید: شما نمی توانید خوشحال باشید اگر وجدان پاکی نداشته باشید. شخصی که فاقد وجدان اخلاقی و انصاف است همیشه ترس از گیر افتادن دارد. همیشه در محیط کار با وجدان پاک کار کنید تا چیزی سبب استرس و ترس شما نشود.

۴٫ به روشنی ارتباط برقرار کنید: یکی از متداول ترین مشکلات محیط کار سوء تفاهم در مکالمات است. ممکن است صحبت شما با اشخاص بالا دست، همتا ها و یا زیردستان باشد ولی در هر کدام از آنها به روشنی صحبت کنید. این کاربه شما اطمینان می دهد که کارها به درستی انجام شده و تنش و تاخیر در آن ایجاد نمی شود.

 ۵٫ مطمئن شوید که اشخاص می دانند که شما چه کاری را انجام می دهید: دنیا پر از اشخاصی است که به خاطر کار سختتان به شما اعتبار می دهند . مطمئن شوید دست کم گرفته نمی شوید ویا رئیستان و دیگر بالا دست ها می دانند که کار شما چه سختی هایی دارد و شما آن را انجام می دهید.

۶٫ شخصیت خوشایندی داشته باشید: با همه با روی باز و لبخند برلب سلام و احوالپرسی کنید و شخصیت خوشایندی را از آن خود کنید. این کار سبب می گردد دوست پیدا کرده و در نتیجه احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

۷٫ به مردم اعتماد کنید: به بعضی اعتماد کنید تا تعدادی کار را به آن بسپارید . شما نمی توانید همه کارها را انجام دهید. پس نباید از زندگی خود با این روش جهنم بسازید. عضو یک تیم تعاونی باشید و همه را در آن دخیل کنید.با این کار به داشتن یک محیط شاد و پربار در محیط کاری تشویق می شوید.

منبع: نیک صالحی


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.