۷ سال زندان برای رئیس نمایندگی سیا در ایتالیا به جرم ربودن یک روحانی مسلمان

۱۴ام بهمن ،

88888888.jpeg

دادگاه میلان رئیس پیشین نمایندگی سیا در ایتالیا را به جرم ربودن امام جماعت مساجد این شهر به هفت سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دادگاه تجدیدنظر شهر میلان ایتالیا روز جمعه با برگزاری جلسه‌ای جف کاستلی، رئیس پیشین نمایندگی سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) در ایتالیا و دو آمریکایی دیگر عضو سیا را به زندان محکوم کرد.

بنا بر حکم صادر شده از سوی دادگاه تجدیدنظر میلان، کاستلی به هفت سال و دو آمریکایی دیگر هر یک به شش سال زندان محکوم شدند و ۲۳ عضو دیگر سازمان اطلاعات آمریکا در ایتالیا در رابطه با این پرونده محکوم شناخته شدند.

خبرگزاری آگی ایتالیا در پایان نشست دادگاه اعلام کرد: کاستلی ابتدا سعی داشته با استفاده از مصونیت دیپلماتیک خود از مجازات بگریزد اما رئیس دادگاه پس از دفاعیه وکیل مدافع رای به زندانی شدن رئیس سابق سیا در ایتالیا داده است.

پرونده کاستلی چند بار در دادگاه‌های ایتالیا مورد رسیدگی قرار گرفته اما حکم نهایی برای وی تاکنون صادر نشده بود.

رئیس نمایندگی سیا در ایتالیا متهم است که به همراه دیگر کارکنان سیا در ایتالیا و سازمان اطلاعات نظامی ایتالیا در سال ۲۰۰۳ ابو عمر المصری، امام جماعت مسجد شهر میلان را ربوده و به پایگاهی نظامی در جنوب آلمان منتقل کرده است.

بنا بر مندرجات پرونده کاستلی، ابوعمر پس از انتقال به این پایگاه نظامی به شدت شکنجه شده و سپس برای ادامه تحقیقات به مصر منتقل و در نهایت در سال ۲۰۰۷ از زندان آزاد شده است.

پس از شکایت المصری به دادگاهی در ایتالیا در ماه نوامبر، دادگاه به پرداخت ۵ / ۱ میلیون یورو غرامت به این روحانی مقیم ایتالیا رای داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.