۷۰درصد کاهش خرید کتاب در سال جاری

۰۲م اسفند ،

در سال ۹۱ نسبت به سال های قبل، کاهش خرید و فروش کتاب، ساعت مفید کتابخوانی کاهش یافته است.

دکتر اله دادی، مدیر کل خدمات پژوهشی و انتشار یافتنات دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  کاهش فروش کتاب و کتابخوانی نه تنها ایران بلکه در سراسر جهان مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: در دهمین نمایشگاه کتب دانشگاهی که در اواخر آبان ماه سال ۹۱ برگزار شد با کاهش ۲۰ درصدی ریالی و کاهش ۷۵ درصدی کتب دانشگاهی و در مجموع کاهش ۶۵ درصدی تعداد جلد کتاب فروخته شده مواجه شدیم که کاهش ۷۰ درصدی تعداد خریداران کتاب نسبت به سال های قبل را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: در نمایشگاه بین المللی سال ۹۱ نیز با فروش از ۱۵۰ میلیارد تومان با کاهش ۲۵ میلیاردی نسبت به سال قبل مواجه شدیم.

وی در ادامه افزود: این کاهش نه تنها در ایران بلکه در نمایشگاه های دیگر در عرض یک سال ۷۴ میلیون پوند انگلیس و ۵۰ درصد دراویک با کاهش خرید مواجه شدیم.

وی اظهار نشان کرد: رفتن مردم به سمت کتب الکترونیکی (e-Book) شاید سببی برای کاهش خرید کتاب می باشد.

وی اظهار نشان کرد: موسسه انتشار یافتنات دانشگاه تهران با رسالت افزایش ۱۵ درصدی جهش کتاب نسبت به سال قبل حدود ۳۶۰ عنوان کتاب در چاپ اول و چندم ۵۰ عنوان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در جامعه موسسه انتشار یافتنات دانشگاه تهران بهبود و سرعت بخشیدن به چاپ و نشر کتاب، استفاده از نظر صاحبنظران و ورود به عرصه بین الملل از برنامه های کاربردی این انتشار یافتنات می باشد./س


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.