۷۰ درصد صنایع بورسی زیان‌ده بودند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بورس اوراق بهادار تهران با در اختیار داشتن ۳۸ صنعت ضعیف‌ترین عملکرد خود را از ابتدای سال تاکنون نشان داد و با زیان ۲۷ صنعت مواجه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، بورس اوراق بهادار تهران که به دلیل ابهامات سیاسی و اقتصادی از ابتدای سال تاکنون گرفتار رکود شده است، در مرداد و شهریورماه ضعیف ترین عملکرد خود را بر جای گذاشت و میانگین زیان سهامداران را تا سطح ۹٫۵ درصد افزایش داد.
 
با افزایش زیان سهامداران از ابتدای سال تاکنون، صنایع حاضر در بورس نیز با افزایش زیان مواجه شدند به طوری که از ۳۸ صنعت حاضر در بورس ۲۷ صنعت میانگین زیان خود را افزایش داده و تنها ۸ صنعت با سوددهی مواجه شدند.
 
بر این اساس در یک ماه اخیر صنعت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با در اختیار داشتن شش شرکت و با کسب بازدهی ۷۰ درصدی بیشترین بازدهی را در میان صنایع بورسی کسب کرده و در این بازار منفی در صدر جدول قرار گرفته است. علاوه بر این صنعت ذغال سنگ با بازدهی ۲۸ درصدی، محصولات چوبی با بازدهی ۱۸ درصدی و انتشار چاپ و تکثیر با بازدهی ۱۶ درصدی از دیگر صنایع مثبت بورس در یک ماه اخیر بودند که در رتبه‌های بعدی ایستادند.
 
صنعت لاستیک و پلاستیک و محصولات دارویی نیز به ترتیب با بازدهی ۷ و ۵ درصدی از صنایع پر استقبال بورس در یکماه اخیر بودند. در این میان فرآورده‌های نفتی و ماشین آلات با افزایش ناچیزی مواجه شده و در بین هشت صنعت سودآور بورس قرار گرفتند.
 
این در حالی است که صنایعی همچون، سایر واسطه‌گری های مالی، خودرو و ساخت قطعات، کاشی و سرامیک و قند و شکر از صنایع مطرحی بودند که از کسب بازدهی مثبت بی نصیب مانده و زیان یک تا سه درصدی را نصیب همراهان خود کردند.البته زیان این صنایع از زیان شاخص بورس تهران یعنی بازدهی منفی ۳ درصی در یک ماه اخیر کمتر بود.
 
اما صنایعی همچون رایانه، سرمایه گذاری‌ها، استخراج کانه‌های فلزی، فلزات اساسی و شرکتهای چند رشته ای صنعتی از صنایعی بودند که زیانی بیشتر از میانگین بورس نصیت سهامداران خود کردند.
 
در این میان صنعت خدمات فنی و مهندسی و دباغی با زیان ۱۰ درصدی بیشترین میزان زیان را نصیب سهامداران کرده و در قعر جدول صنایع بورسی ایستادند.سایر محصولات کانی غیر فلزی، املاک و مستغلات، ساخت محصولات فلزی، ابزار پزشکی، محصولات کاغذی و کشاورزی و دامپروری از صنایع بودند که زیان ۵ تا ۸ درصدی را نصیب سهامداران خود کردند.

انتهای پیام/

– .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.