۷۰ درصد موارد ابتلا به ایدز مربوط به قاره آفریقا است

فروردین ۱۴۰۳

بر طبق آمارها حدود ۷۰ درصد موارد ابتلا به ایدز در جهان مربوط به قاره آفریقا بوده و اغلب موارد این بیماری ناشی از روابط جنسی غیر ایمن است.

محمد مهدی رادفر متخصص بیماری عفونی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری نو پدیدار ایدز در سال های اخیر هزینه های جانی و مالی هنگفتی را به کشورها و جوامع مختلف تحمیل کرده و عوارض قابل ملاحظه ای بر جای قبل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در اغلب مناطق جهان ویروس نقص ایمنی اکتسابی به عنوان یک مشکل عمده و شایع بهداشتی محسوب می گردد تصریح کرد: ابتلا به ایدز به طور قابل ملاحظه ای در جهان در حال گسترش است و علاوه بر آفریقا سایر مناطق جهان نیز بیش از پیش درگیر این بیماری شده اند.

رادفر تاکید کرد: بر طبق آمارها حدود ۷۰ درصد موارد ابتلا به ایدز در جهان مربوط به قاره آفریقا بوده و اغلب موارد این بیماری ناشی از روابط جنسی غیر ایمن است.

رادفر با اشاره به اینکه ویروس نقص ایمنی اکتسابی یا همان بیماری ایدز جزء پنج عامل مهم و بزرگ مرگ و میر در بسیاری از مناطق دنیا است خاطرنشان کرد: در صورتیکه برای پیشگیری از ابتلا به ایدز از هم اکنون اقدامات جدی و موثر صورت نگیرد خطرات و عوارض این بیماری در آینده نزدیک بیش از قبل دامنگیر جوامع مختلف خواهد شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.