۷۰ دقیقه جلسه علنی و ۲۳۵ دقیقه جلسه غیر علنی مجلس برای تصویب چهار اعتبارنامه

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در حالی در ساعت ۹:۵۰ دقیقه به ریاست علی لاریجانی آغاز شد که نمایندگان در جلسه غیر علنی که از ساعت ۸ آغاز شده بود اعتبارنامه حمید برومند منتخب مردم پارس آباد و پیله سوار را بررسی کردند.

**در جلسه غیر علنی معترضان دلایل اعتراض خود به اعتبارنامه حمید برومند را بیان کردند و برومند نیز در دفاع از خود سخنرانی کرد.

**پس از ۵۰ دقیقه و در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه جلسه علنی لاریجانی رییس مجلس اعلام کرد که مجلس بار دیگر به منظور بررسی اعتبارنامه های مهدی موسوی نژاد منتخب مردم دشتستان و فتح الله حسینی منتخب مردم قصر شیرین غیر علنی می شود.

**در ساعت ۱۲:۵۵ دقیقه جلسه مجلس بار دیگر علنی شد و محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس اعلام کرد که اعتبارنامه های چهار نماینده تصویب شد.

**از نکات قابل توجه جلسه امروز مجلس شورای اسلامی این بود که بیشتر ساعات مجلس در جلسه غیر علنی گذشت و در مجموع نمایندگان ۷۰ دقیقه در جلسه علنی و ۲۳۵ دقیقه در جلسه غیر علنی حضور داشتند.

** عبدالرضا عزیزی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۷۷ آئین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: روز گذشته خانم طبیب‌زاده اعتراض داشتند و برخی از سایت‌ها مطالبی را مطرح کردند که همه آن مطالب اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار‌نامه خانم طبیب‌زاده هیچ مشکلی نداشت گفت: بنده با فرد معترض به اعتبارنامه‌ طبیب‌زاده صحبت کردم و او رضایت داد.

عبدالرضا عزیزی در بخش دیگری از سخنانش مجددا تاکید کرد که مطالب عنوان شده در برخی از سایت‌ها درباره زهرا طبیب‌زاده نماینده تهران اشتباه است و طبیب‌زاده هیچ مشکلی نداشت و بدون دلیل به اعتبار‌نامه طبیب‌زاده اعتراض شده بود.

نماینده بجنورد در مجلس همچنین به ماده ۷۷ آئین‌نامه داخلی استناد و تصریح کرد: خانم طبیب‌زاده در جلسه روز گذشته گفت که بنده برای آقای ایرانپور رای جمع می‌کردم و به همه خواهران توهین کردم، باید بگویم که نمایندگان از شعور سیاسی کافی برخوردارند و نیازی به توصیه ندارند.

وی ادامه داد: از نظر شرعی و قانونی نیازی نیست که به کسی توصیه کنیم و بنده به هیچ یک از خواهران توهین نکردم.

این نماینده مجلس در ادامه سخنانش یادآور شد: زمانی که بنده در شهرستان رئیس سازمان بهزیستی بودم، ۶۰ درصد از خانم‌های سازمان را به خاطر اعتقادی که به بانوان دارم به عنوان رئیس شهرستان منصوب کردم.

** حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس با اشاره به فاجعه هفتم تیرماه و بمباران شیمیایی مردم سردشت گفت:‌ در تاریخ هفت تیرماه ۱۳۶۶، دشمن مرزنشینان غیور و مقاوم و مسلمانان سلحشور خطه کردستان را مورد تهاجم شیمیایی قرار داد و به روی مردم سردشت و به روستاهای اطراف این شهر بمب شیمیایی فرو ریخت.

وی افزود: بعد از دقایقی ده‌ها تن از مردم شریف خطه کردستان در بمباران شیمیایی این شهر و روستاهای اطراف به مقام رفیع شهادت نائل شدند و بیش از پنج هزار نفر از مردم خطه شریف سردشت همیشه سلحشور و مقاوم و روستاهای اطراف به افتخار جانبازی نائل آمدند.

ابوترابی گفت‌:‌همکاران عزیز من در خانه ملت سالگرد افتخارآفرینی مردم همیشه پیروز خطه کردستان را به آنان به ویژه خانواده‌های معزز شهیدان و بالخص جانبازان بمباران شیمیای سردشت تبریک و تسلیت عرض می‌نمایند.

ابوترابی فرد در پایان سالروز مقاومت مردم کردستان را به نمایندگان کردستان در مجلس نهم تبریک گفت و یادآور شد: آقای خضری در مراسم بزرگداشت شهدای عالیقدر این مقاومت حضور پیدا کرده و قرار است پیام رئیس مجلس را در سردشت قرائت کند.

وی همچنین گفت که جلسه بعدی مجلس روز یکشنبه یازدهم تیرماه ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.

**از حاشیه های جذاب راهروی مجلس شورای اسلامی حضور قدرت‌الله علیخانی که به عنوان مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده است در جلسه امروز بود.

زمانی که وی در حال گفت‌وگو باخبرنگاران بود، حسینیان نماینده مردم تهران از روبرو به وی نزدیک شد و وقتی که به علیخانی رسید خوش و بش و سلام و احوالپرسی کرد.

وقتی علیخانی تعجب اطرافیان از این برخورد را دید، گفت که ما از اول هم وحدت داشتیم و مشکلی با هم نداریم.

وی افزود: ما در اصول یکی هستیم و مشکلی نیست.

حسینیان هم ضمن تائید سخنان علیخانی گفت: بله ما با هم رفیقیم.

در پایان این گفت‌وگوی صمیمانه، حسینیان از علیخانی دعوت کرد که به دفترش بیاید تا با هم گفت‌وگو داشته باشند.

**پس از به صدا درآمدن زنگ پایان جلسه علنی؛ محمد حسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس خطاب به نمایندگان گفت: اداره کردن جلسه خالی هم سخت است!

سیام/۹۱۲۱ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۳۵۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.