۷۰ درصد مبتلایان به تب کریمه کنگو سابقه تماس با دام را داشته اند

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که نزدیک به ۷۰ درصد مبتلایان به تب کریمه کنگو سابقه تماس با دام، ۳۵ درصد سابقه کشتن دام و ۴۰ درصد سابقه خود نمودن گوشت را داشته اند.

منصور افضلی، فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بیماری ویروسی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، در اغلب موارد دام ها را درگیر می نماید و انسان نیز در نهایت تماس با دام های آلوده به این بیماری مبتلا می گردد.

وی با بیان اینکه در بین مبتلایان به تب کریمه کنگو بسیاری از مشاغل دیده می گردد اظهار داشت: در عین حال بر طبق تحقیقات صورت گرفته، اغلب مبتلایان به تب کریمه کنگو دامدار و قصاب می باشند.

افضلی تاکید نمود: نتیجه یک تحقیق در کشورمان نشان داد که نزدیک به ۷۰ درصد مبتلایان به تب کریمه کنگو سابقه تماس با دام، ۳۵ درصد سابقه کشتن دام و ۴۰ درصد نیز سابقه خرد نمودن گوشت را داشته اند.

وی گفت: بر طبق نتیجه این تحقیق، همچنین حدود ۱۰ درصد سابقه گزش کنه و بین ۵ تا۶ درصد نیز سابقه بیماری مشابه در اطرافیان خود داشته اند.

افضلی یاد آور شد: همچنین بر اساس نتیجه این پژوهش، تشخیص دقیق و سریعرس بیماری تب کریمه کنگو، تاثیر قابل ملاحظه ای در درمان موفقیت آمیز این بیماری داشته است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.