۷۰ شعر فاطمه راکعی در «با لحظه‌ها زیستن» منتشر می‌شود

فاطمه راکعی در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار دو کتاب تازه خود با عنوان «منطق و زبان‌شناسی» و «با لحظه‌ها زیستن» تا نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: منطق در زبان‌شناسی یک کتاب کلاسیک و روش‌مند درباره ارتباط منطق با زبان است که از انگلیسی به فارسی ترجمه شده است.

به گفته وی این کتاب تالیف ژان آلرود و جمعی دیگر از پژوهشگران است و به زودی از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: «با لحظه‌ها زیستن» نیز تازه‌ترین شعرهای من در درونمایه‌های عرفانی و انسانی را در خود جای داده که شامل بیش از ۷۰ قطعه شعر است. همچنین شعر‌هایی با یاد قیصر امین‌پور و دیگر اساتید شعر فارسی نیز در آن به چشم ‌می‌خورد.

راکعی با اشاره به قوالب شعری به کار رفته در این اثر گفت: این شعرها بیشتر در قالب‌های سپید، نیمایی و غزل و مثنوی است که از سوی موسسه انتشاراتی اطلاعات یا نشر واژه‌آرا منتشر خواهد شد.

مدیر‌عامل انجمن شاعران ایران همچنین از انتشار کتاب «آوا و معنا در شعر نیما» از سوی انتشارات مروارید در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این اثر رساله دکتری من است که از روش‌های هرمنوتیک برای تأویل شعرهای نیما بهره برده‌ام.

راکعی در پایان از انتشار دو مجموعه مقالات که برای همایش بین‌المللی کارنامه یکصد سال شعر زنان فارسی و مجموعه شعر معاصر نگاشته شده‌اند، خبر داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.