۷۰ هزار دانشجو در طرح’ضیافت اندیشه’ ثبت نام کردند

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین’محمد محمدیان’ روز شنبه در گردهمایی اساتید طرح ضیافت اندیشه دانشجویان کشور در تالار’شیخ مفید’دانشگاه قم افزود: در کلاس‌های این طرح باید افرادی تربیت شوند که محبوب خدا، عاشق خدا، متواضع در برابر مومنان و اهل جهاد باشند و با جوسازی‌، میدان مبارزه را خالی نکنند.

وی گفت: اساتید طرح ضیافت اندیشه باید بال محبت خود را به سمت دانشجویان باز و با ابراز محبت و دوستی بتوانند نیازهای فکری آنان را برآورده کنند.

وی گفت: اساتید باید ظرفیت شنیدن انتقاد را داشته باشند و قدرت تحمل خود را در پاسخ‌ به انتقادات دانشجویان بالا ببرند.

محمدیان خاطرنشان کرد: برخی دانشجویان ممکن است با روحانیت محشور نباشند و پیش قضاوت‌هایی هم داشته باشند لذا اساتید روحانی باید تحمل انتقاد دانشجویان را در خود ایجاد کنند.

استادانی که در طرح ضیافت اندیشه در سراسر کشور حضور خواهند داشت، به منظور شرکت در برنامه‌های توجیهی در گردهمایی یکروزه قم شرکت کرده‌اند.

در این گردهمایی، برخی از استادان و مسوولان نهاد، مطالب مورد نیاز را به اساتید ارائه می کنند.

طرح ضیافت اندیشه ویژه دانشجویان سراسر کشور، در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

در این طرح سه عنوان درسی تدریس می شود که’ترنم معرفت بدست سرچشمه’ مطابق با سرفصل آشنایی با متون اسلامی دانشگاه ها یکی ازآن سه عنوان است و درآن مباحثی همچون قرآن در قرآن،اهل بیت(ع) و قرآن، بشریت از دیدگاه قرآن و مبانی فهم قرآن ارائه می ‌شود.

درس ‘سیاست روشن’ مطابق با درس دانشگاهی ریشه های انقلاب اسلامی دومین درس مورد استفاده در طرح ضیافت اندیشه دانشجویان است و در آن موضوعاتی همچون رابطه دین و سیاست، حکومت دینی، کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، حقوق متقابل مردم و حاکمان، مقایسه دموکراسی و مردمسالاری دینی، ولایت فقیه و جمهوری اسلامی به دانشجویان ارائه می شود.

‘در ساحل زندگی، یک پارچ آب خنک’ نیز مطابق با سرفصل آموزشی اخلاق اسلامی دیگر عنوان درسی است که درآن مباحثی همچون تعلیم و تربیت و ارتباط با مردم، سبک زندگی در محیط خانواده، سبک زندگی در زندگی خوابگاهی و سبک زندگی در ارتباط با نامحرم مطرح می‌شود. ک/۲

۷۴۰۸ / ۳۸۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۸۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.