۷۲ درصد تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان در دوران اوباما اتفاق افتاده است

۲۴م دیماه ،

Guardian5-1.jpg

باراک اوباما همانند ریچارد نیکسون، سی و هفتمین رئیس جمهوری آمریکا با برنامه پیروزی در جنگ روی کار آمد اما برخلاف نیکسون، رسانه‌ها هرگز اوباما را به سبب افزایش تلفات جنگ بدون برنامه واقعی برای پیروزی در آن مسئول نداستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری فرانت پیچ، در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، تلفات نظامیان آمریکایی به سبب افزایش تعداد سربازان در افغانستان افزایش یافت و یک سبب آن اجرای سیاستی بود که گستره عمل نظامیان آمریکایی را در زمینه دستیابی به پیروزی طی درگیری‌های افغانستان می‌بست و سبب دیگر عدم تعهد به جنگ است.

اگر کسی بخواهد در آینده یک نقشه راه کلی در مورد چگونگی عدم پیروزی در این جنگ تهیه کند، می‌تواند به آنچه که اوباما در چهار سال قبل انجام داده یا نداده نظری بیندازد.

اوباما اعلام کرده که نیروهای آمریکایی و ائتلاف نقش حمایتی در افغانستان خواهند داشت که از بهار سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود تا به پلیس و نیروهای نظامی افغان اجازه داده شود کنترل امنیتی این کشور را به طور کامل به دست بگیرند، از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر ۲۰۰۱ میلادی در افغانستان ۲۰۵۳ سرباز آمریکایی در این کشور کشته شدند و ۷۲ درصد این تلفات در دوران اوباما بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.