۷۳ درصد مصوبات سفرهای استانی دولت اجرا شد

‘محمد شیخان’ عصر سه شنبه به خبرنگاران در مشهد اظهار داشت: ۳۶ درصد از مصوبات در حال اتمام و مابقی این مصوبات در حال پیگیری و آغاز عملیات اجرایی است.

وی اظهار داشت: در جریان سفرهای استانی در مجموع رییس جمهوری ۱۰۰ با به مراکز استانها، ۳۷۴ بار به شهرستان ها و همچنین تعداد قابل توجهی از روستاهای استانها سفر کرده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۰۰ جلسه هیات دولت برگزار شده، ۲۵۶ جلسه کارگروههای تخصصی در حوزه های زیربنایی، آب و کشاورزی، مسکن و عمران، صنعت و معدن و اشتغال با ریاست رییس جمهوری، معاون اول و وزرای ذیربط و نیز مشارکت نمایندگان مجلس شورای تشکیل شد.

وی اظهار داشت: دو هزار و۳۵۰ جلسه هماهنگی و تنظیم پیش نویس مصوبات سفرهای استانی در مراکز استان با حضور وزرا و نمایندگان مجلس در این مدت تشکیل شده است.

وی گفت: نتایج این سفرها در مجموع سه هزار و شش مصوبه در ۲۰ هزار و ۴۸۳ بند شکل گرفت که ۷۳ هزار و ۴۰۰ پروژه را شامل می شود.

شیخان افزود: در مجموع ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزی و بانکی برای اجرای پروژه ها محقق شده است.

وی گفت: رییس جمهوری در جریان سفرهای استانی ۳۳۰ جلسه با ایثارگران، نخبگان، برگزیدگان و مدیران استانی داشت که منجر به بهره گیری رییس جمهوری از این نظرات ، نوع نگاه نخبگان و جامعه دانشگاهی این استان به مباحث مختلف شد.

وی از دیگر توفیقات سفرهای استانی دولت را راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط مردمی برای رسیدگی دقیق به موضوعاتا مردم عنوان کرد که با توجه به حجم گسترده نامه های مردمی توفیقات خوبی در این زمینه داشتیم.

وی یادآور شد: از جمله ویژگی همه این سفرها ، مردمی بودن آن است که منجر به توفیقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران و ایستادگی ملت ایران در برابر فشارها و تحریم ها شده است.

وی تاکید کرد: عزم و اراده دولت برای تحقق و با پایان رساندن نتایج سفرها جدی است و سفر چهارم که محور آن مصوبات جا مانده سفرهای قبلی تعیین شده بر این مبنا می باشد.

وی گفت: با عزم جدی که در مجموعه دولت وجود دارد در پایان دولت هیچ وعده تحقق نیافته ای باقی نمی ماند.

وی با اشاره به پروژه های مهر ماندگار، افزود: در مجموع ۸۰۰ پروژه ملی، مهم و اولویت دار در کشور تعیین شده که در این میان تعدادی مصوبات سفرهای استانی است و برخی نیز پروژه های بسیار کلان جامانده از دولت های قبلی است که تلاش می شود تا پایان دولت نهم به انجام برسد.

۲۷۱۳ /۶۶۵/۶۵۹/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۴۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.