۷۵۰ کشته و زخمی در انفجار قطار نیشابور؛ نه کسی استعفا داد نه معذرت خواهی کرد!

دلایل فاجعه انسانی رقم خورده در نیشابور پس از ده سال هنوز هم سر به مهر مانده است. بیش از ۷۵۰ نفر از هموطنانمان کشته و زخمی شدند اما این واقعه موجب نشد که کسی استعفا دهد یا حتی معذرت خواهی کند!!

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، در ساعت ۴ و ۱۰ دقیقه بامداد روز جمعه ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۸۲تعداد ۵۱ دستگاه واگن باری با محموله هایی شامل گوگرد، پنبه، کودشیمیایی و مواد سوختنی (نفتا) که بخاطر ترافیک سنگین قطارهای مسافربری در آن ایام، در ایستگاه ابومسلم توقف کرد اما به دلایلی که هرگز مشخص نشد بطور ناگهانی به حرکت درآمد و به لحاظ شیب منطقه، واگن ها پس از خروج از خط فرعی و قرار گرفتن در مسیر اصلی به سمت ایستگاه کاشمر به حرکت درآمدند.

به گزارش افکارنیوز ، تعدادی از واگن های باردار در قوس ورودی ایستگاه خیام از خط خارج شده و پس از واژگون شدن به سایر واگن های متوقف شده در خط کناری ایستگاه خیام برخورد کردند و دچار آتش سوزی شدند. پس از فروکش کردن نسبی شعله های آتش متأسفانه در ساعت ۹:۴۲ صبح به صورت غیرمنتظره تعدادی از واگن ها و محمولات آن منفجر شدند و آسیب های جدی به روستاهای حاشیه خط، امکانات و تجهیزات وارد شد و متأسفانه تعداد زیادی از افراد حاضر در محل حادثه و روستاهای مجاور به شکل فجیعی کشته و زخمی شدند.

این انفجار دقیقاً زمانی روی داد که مأموران آتش نشانی و اهالی روستا در نزدیکی محل واگن ها حضور داشتند. مأموران آتش نشانی به منظور مقابله با حریق در واگن های باری مستقر در ایستگاه خیام به محل اعزام شده و گروهی از اهالی محلی برای مشاهده عملیات آنان در ایستگاه گرد آمده بودند.

http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000303/nf00303208-2.jpg

شدت انفجار به حدی بوده که در محل حادثه گودالی به عمق ٢۵ متر در محدوده وسیع ایجاد شده و ترکش‌های جدا شده از قطار، بسیاری از افراد را بی‌دست و سر و پا کرد. آتش همچنین بسیاری از افراد را خشک کرده و سوزاند. همچنین تعدادی از روستاها بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند و بیش از ۳۰۰ نفر کشته و ۴۵۰ نفر نیز زخمی شدند. براثر این حادثه دو روستای «کریم آباد» و «هاشم آباد دهنو» درنیشابور دچار ۹۰ تا ۱۰۰درصد خسارت شدند.

دلایل فاجعه انسانی رقم خورده در نیشابور پس از ده سال هنوز هم سر به مهر مانده است. بیش از ۷۵۰ نفر از هموطنانمان کشته و زخمی شدند اما این واقعه موجب نشد که کسی استعفا دهد یا حتی معذرت خواهی کند!!


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.