۷۵۸ کارت سوخت خودروهای متخلف در زاهدان باطل شد

به گزارش روز پنجشنبه این شرکت، ‘مرتضی عابدینی’ افزود: این تعداد کارت سوخت در طول اجرای مرحله نخست طرح نظارتی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون کشف شده است.

وی بیان کرد: تنها در دو ماه اخیر ۱۵۹ فقره کارت هوشمند سوخت خودروهای سنگین متخلف باطل شده است.

او ادامه داد: در تراکنش گیری از سه جایگاه، این خودروهای سنگین متخلف شناسایی و کارت هوشمند سوخت آنها باطل شد.

وی گفت: با بررسی صورت گرفته از طریق سامانه کارت هوشمند سوخت و سامانه های نظارتی مشخص شد بسیاری از این خوردوها در خارج از سیستان و بلوچستان و غیرفعال بودند اما از کارت سوخت آنها در این استان سوءاستفاده می شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان افزود: به منظور حفظ سرمایه های ملی کارتهای سوخت خودروهای سنگین متخلف بین شهری باطل و پرونده افراد خاطی برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی بیان کرد: فعال شدن مجدد کارتهای سوخت منوط به صدور رای و دستور قضایی خواهد بود.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان همچنین گفت: با شناسایی این خودروها روزانه ۵۲ هزار و ۹۳۳ لیتر در مصرف فرآورده نفتی نفتگاز صرفه جویی شد.

وی افزود: همچنین با شناسایی این تعداد کارت سوخت، سالیانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفتگاز به عنوان یکی از سرمایه های ملی کشور حفظ می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان اظهار داشت: مرحله دوم طرح نظارت بر توزیع فرآورده های نفتی بزودی در منطقه زاهدان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی دیگر متخلفان نفتی گفت: تا ابتدای خردادماه امسال ۷۸ پرونده متخلف تشکیل و در شش نشست کمیته رسیدگی به تخلفات شرکت پخش فرآورده ‌های نفتی منطقه زاهدان بررسی شد.

او افزود: پس از بررسی پرونده‌ ها، متخلفان طبق قانون چهار میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال جریمه شدند.

وی با اشاره به نوع تخلفات گفت: این تخلفات شامل کسری غیرمجاز، فک پلمب، انحراف از مسیر، آلوده ‌کردن فرآورده‌ ها و سوءاستفاده از کارت هوشمند سوخت بوده که توسط مجاری عرضه و نفتکشهای حمل فرآورده انجام گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان برای حفظ و صیانت از سرمایه ‌های ملی کشور و در پی اجرای دستور العمل رسیدگی به تخلفات، نهایت تلاش خود را بکار می‌برد.

وی بیان داشت: این منطقه درصدد است با بهره‌ گیری و اجرای هر چه بهتر دستور العمل ‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و همکاری سازمان‌ های مرتبط ضمن برخورد لازم با متخلفان، میزان تخلفات فرآورده‌های نفتی را طی بازه زمانی مشخص، کاهش دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی منطقه زاهدان یادآور شد: کمیته تخلفات همواره با حضور کارشناسان این شرکت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری سیستان‌ و بلوچستان برگزار می ‌شود.

به گزارش شرکت نفت زاهدان، به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان از ابتدای تیرماه امسال توزیع نفتگاز با مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منطقه ای شد.

سیستان‌ و بلوچستان دارای دو منطقه نفتی زاهدان و چابهار است. این استان هزار و ۲۶۰ کیلومتر مرز زمینی با کشورهای پاکستان و افغانستان و ۳۶۰ کیلومتر مرز آبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان دارد.ک/۱

۷۳۰۷/۶۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۹۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.