۸ میلیون جوان ایرانی آماده ازدواج/ بسته خدمتی برای جوانان و نوجوانان خارج از مدرسه تدوین شد

رییس دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت خبر داد

مطلق گفت: ۸میلیون جوان در کشور آماده ازدواج هستند که دولت باید مسئله مسکن و اشتغال آن‌ها را حل کند تا این جوانان ازدواج کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، محمد اسماعیل مطلق رییس دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در نشست خبری اظهار داشت: سن ازدواج در کشور افزایش یافته، به طوری که در حال حاضر  ۸ میلیون جوان در کشور آماده ازدواج هستند. دولت باید مسئله مسکن و اشتغال آن‌ها را حل کند و خانواده‌ها نیز باید از نظر فرهنگی و عاطفی کمک کنند تا این جوانان ازدواج کنند. همچنین خیرین نیز از نظر مالی کمک کنند تا جوانان برای ازدواج مشکل نداشته باشند.

مطلق ادامه داد: پیش از این میانگین سن ازدواج ۲۱ سال بود که اکنون به ۲۷ سال رسیده است. در واقع خانواده‌ها باید به ازدواج تشویق شوند و سن ازدواج از ۲۷ سال به پایین آید تا به این صورت مادر به راحتی نقش خود را انجام دهد.

رییس دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به تک فرزندی در خانواده افزود: بررسی‌ها حاکی از آن است که اختلالات رفتاری در فرزندان خانواده‌های تک‌فرزندی بیشتر است. یکی از مشکلات کنونی آن است که تک‌فرزندی در خانواده‌ها زیاد شده است. سنین باروری کشور نیز ۸ تا ۱۰ سال افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت متولی سلامت خانواده و جامعه است. کشورهای غربی به این نتیجه رسیده‌اند که تک‌فرزندی خوب نیست و بهترین سن باروری را ۲۵ سالگی اعلام کرده‌اند.

تدوین بسته خدمتی برای جوانان و نوجوانان خارج از مدرسه
رییس دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: علاوه بر جوانان و نوجوانانی که در مدرسه فعال هستند و سلامت آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، عده‌ای نیز در خارج از مدرسه حضور دارند. در واقع برای این افراد بسته خدمتی ارتقای سلامت تدوین شده و در استان‌هایی مانند خوزستان و لرستان به اجرا گذاشته می‌شود.

مطلق افزود: با همکاری حوزه علمیه قم، تمام طلابی که در حوزه‌های علمیه وارد می‌شوند، از نظر جسمی، روحی و روانی مورد معاینات قرار می‌گیرند و شناسنامه سلامت آن‌ها ارائه خواهد شد. اجرای آزمایشی این برنامه از حوزه علمیه قم، اصفهان، شیراز و مشهد آغاز می‌شود و در سال آینده به تمام حوزه‌های علمیه گسترش می‌یابد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.