۸ درصد کل مرگ و میر در دنیا قابل انتساب به کلسترول بالا است

فروردین ۱۴۰۳

گزاش های جهانی نشان می دهند که در مجموع ۸ درصد کل مرگ و میرها در دنیا، قابل انتساب به کلسترول بالا است که مرگ و میرناشی از بیماری های مغزی، عروقی و قلبی در راس این مرگ و میرها قرار دارند.

سیامک رستگاری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در اغلب موارد ابتلا به بیماری های مزمن ناشی از عادت های نادرست زندگی به ویژه عادات غذایی و رفتاری است. 

وی گفت: کلسترول و فشار خون بالا دو نارسایی عمده و شایع است که در اغلب موارد ناشی از تغذیه نامناسب و عدم تحرک و فعالیت بدنی است.

رستگاری تصریح کرد: کلسترول یکی از اجزای کلیدی و موثر در ایجاد آترواسکلروز و مشکلات عروقی است که از تجمع ذرات چربی در لایه داخلی شریان ها به وجود می آید.

وی با اشاره به اینک یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی، مغزی و عروقی کلسترول بالا است، تاکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهند که در مجموع ۸ درصد کل مرگ و میرها در دنیا، قابل انتساب به کلسترول بالا است که مرگ و میر ناشی از بیماری های مغزی، عروقی در راس این مرگ و میرها قرار دارند.

رستگاری یادآور شد: با توجه به افزایش مرگ و میرهای قابل انتساب به کلسترول و فشار خون بالا در سالهای اخیر، باید به طور جدی برای پیشگیری از بروز دو عامل فوق اقدام کرد که قدم اول باید اصلاح عادات غذایی و رفتاری باشد./ ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.