۸ نکته باریکتر از مو برای یک تجارت موفق

۱۰م اسفند ،

داشتن یک تجارت کوچک برای بسیاری از اشخاص یک رویاست و ترس از ناموفق بودن در این زمینه اغلب اشخاص را از تحقق بخشیدن به آن بازمی دارد. در زیر ۷ پیشنهاد برای داشتن یک تجارت موفق آمده است.

کسب و کار:

۱- چیزی باشید که میباشید

داشتن یک تجارت کوچک برای بسیاری از اشخاص یک رویاست و ترس از ناموفق بودن در این زمینه اغلب اشخاص را از تحقق بخشیدن به آن بازمی دارد. ندانستن نحوه جذب مشتری، ناتوانی در ساخت وب پایگاه اینترنتی یا تعامل در دنیای تجارت، مشتاق ترین های دنیای تجارت را نیز کمی مردد می کند. در زیر ۷ پیشنهاد برای داشتن یک تجارت موفق آمده است.

۲- تجارتی را که با آن آشنایی دارید، به راه بیندازید

در ابتدا با عرضه یک محصول تجاری کوچک یا ایده ای که کمی با آن آشنایی دارید، آغاز کنید. به طور مثال اگر عکاس میباشید، می توانید یک آتلیه عکاسی دایر کنید یا خدمات عکاسی ارائه دهید. توجه داشته باشید که اگر در مورد محصول یا خدمتی که ارائه می دهید، آگاهی داشته باشید، پیشنهاد بهتری در آن خواهید داشت. می توانید این علاقه خود را با دیگران در اینترنت به اشتراک بگذارید و از آنها راهکارهای پیشرفت را یاد بگیرید یا حتی همین اشخاص می توانند در آینده مشتریان احتمالی شما شوند.

8 نکته باریکتر از مو برای یک تجارت موفق

۳- از کم آغاز کنید

یکی از اشتباهاتی که بیشتر اشخاص دارند، این است که فکر می کنند باید در ابتدا همه چیز داشته باشند. بهتر است اول با ساخت وب پایگاه اینترنتی و بازاریابی آنلاین آغاز کنید تا با نحوه جذب مشتری آگاه شوید. زمانی که در این کار موفق شدید و توانستید مشتری جذب کنید و از این راه درآمد کسب کنید، می توانید خود را وقف این کار کنید و به طور جدی آن را دنبال کنید.

۴- باید خودتان را خوب شناخته باشید

قبل از راه اندازی یک تجارت سعی کنید نوع شخصیت خود را بشناسید. آیا داخلگرا میباشید و نمی توانید با غریبه ها به خوبی ارتباط برقرار کنید و یا مشتریان را به سمت خود بکشانید؟ اگر اینگونه باشید، مطمئن باشید که تجارت موفقی نخواهید داشت. در این مورد بهتر است یک وب پایگاه اینترنتی بسازید و سعی کنید به طور غیرحضوری یعنی از طریق ایمیل، چت کردن آنلاین یا از طریق تلفن با اشخاص ارتباط برقرار کنید؛ اما اگر شخصیت برونگرا دارید و از برقراری ارتباط با اشخاص لذت می برید، بهتر است خود را فقط محدود به داشتن پایگاه اینترنتی و ارتباط غیرحضوری نکنید.

۵- به حراجی ها توجه کنید

حراجی ها یک تجارت یا وب پایگاه اینترنتی تجاری را سرپا نگه می دارند. به چیزهایی که مردم می خواهند و قیمتی که از نظر آنها مناسب است، توجه کنید. بدین ترتیب آنها همیشه تجارت شما را پشتیبانی خواهند کرد و موفقیت تجارتتان را تضمین می کنند. به هر نوعی برای حفظ مشتریان فعلی خود و کسب مشتریان تازه تلاش کنید. در دنیای اینترنت اگر یک نفر از شما ناراضی باشد و آن را با دیگران در میان بگذارد، شما ده مشتری احتمالی خود را از دست خواهید داد. به دنبال راه های ارائه خدمات فوق العاده بگردید و برای مشتریان همیشگی خدمات ویژه ارائه دهید. اگر آنها از شما راضی باشند، همه جا در موردتان صحبت خواهند کرد.

8 نکته باریکتر از مو برای یک تجارت موفق

۶- کاری کنید که یافتن شما برای اشخاص آسان باشد

برای خرید محصولات یا خدمات شما اشخاص باید بتوانند شما را پیدا کنند. این روزها چه تجارت آنلاین داشته باشید، چه تجارت غیرآنلاین، باید حداقل یک وب پایگاه اینترنتی در اینترنت داشته باشید و با اشخاص در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک از طریق ساخت صفحه هواداران، در ارتباط باشید. در غیر اینصورت بسیار از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.

اگر می خواهید مشتریان را به مکان فیزیکی یعنی مغازه خود بکشانید، حتما سعی کنید در فهرست Google Places قرار بگیرید. لیست پایگاه اینترنتی های محلی مانند Yelp را چک کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات شما صحیح وارد شده اند و لینکی هم به پایگاه اینترنتی شما داده شده است. اگر تجارت آنلاین دارید، مطمئن شویدکه در دایرکتوری ها و پایگاه اینترنتی های آگهی نام پایگاه اینترنتی شما نیز وجود دارد. بهینه سازی پایگاه اینترنتی را فراموش نکنید و سعی کنید با پایگاه اینترنتی های مشابه تبادل لینکی برقرار کنید.

۷- دنبال یک بازار تثبیت شده بگردید

شاید شما در زمینه عکاسی زیر آب جزو برترین ها باشید، اما اگر اشخاص دربارهٔ این رشته آگاهی نداشته باشند، تلاش های شما در آن حوزه درآمد چندانی برایتان نخواهد داشت. بسیاری اوقات صاحبان تجارت های کوچک سعی می کنند بازارهای خود را در بهترین جا راه بیندازند اما ممکن است در آنجا مشتریان بسیاری که توان پرداخت قیمت های بالا را داشته باشند، وجود نداشته باشند. اگر اول به یک بازار تثبیت شده مثل عکاسی فکر کنیدو بعد به دنبال گرفتن تخصص به طور مثال در عکاسی زیر آب باشید، موفق تر خواهید بود.

8 نکته باریکتر از مو برای یک تجارت موفق

۸- برای خود، هدف و طرحی در نظر داشته باشید

همه می دانیم که هر تجارتی نیاز به یک طرح دارد اما داشتن طرح های احتیاطی در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند، هیچ وقت از شکست ناامید نشوید؛ زیرا بسیاری از صاحبان تجارت موفق امروزی از شکست های خود درس گرفته اند و سعی کرده اند طرح های تازه دیگری را برای رسیدن به موفقیت دنبال کنند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.