۸ واحد تولیدی در وزارت دفاع افتتاح شد

هشت واحد تولید در حوزه مواد منفجره و پیشرانه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افتتاح شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این واحدها شامل کارخانه تولید پوکه سلو‌لوئیدی خرج پرتاب خمپاره، کارخانه تولید پتن، کارخانه دیتاریسیون شیشه‌ ای، کارخانه تولید مواد اولیه قرص نیترودارو، واحد توسعه مواد منفجره امولسیونی، واحد تولید آندهای نئولیون با پوشش پلاتینی، گندله‌سازی خاک فسفات واحد اسیدفسفریک و واحد تولید میکروبالن پلیمری است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سازمان صنایع دفاعی در جمع خبرنگاران گفت:  پوکه سلولوئیدی در خرج پرتاب خمپاره و راکت‌ها استفاده می‌شود و در افزایش ماندگاری، افزایش سرعت انفجار و دقت تاثیر زیادی خواهد داشت.
سردار سرتیپ وحیدی افزود: کارخانه تولید پتن نیز در ساخت مواد اولیه انفجاری مانند چاشنی و فیتیله کاربرد دارد.
وی با اشاره به تولید مواد منفجره امولسیونی گفت: در گذشته برای حفاری معادن، تونل‌سازی و راهسازی از دینامیت که خطرات زیادی داشت، استفاده می ‌شد، اما با دستیابی به این مواد سرعت کار و ایمنی افزایش پیدا می‌کند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با دستیابی به فن‌آوری تولید این ماده منفجره، ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن در سال را خواهیم داشت و علاوه بر تامین نیاز داخل قادر به صادرات آن نیز خواهیم بود.
سردار وحیدی گفت: دستاوردهای جدید سازمان صنایع دفاعی در سال تولید ملی و حمایت از کار ایرانی نشان دهنده شور، نشاط، تلاش و حرکت روبه رشد سریع در همه بخش‌های دفاعی کشور است.
وی گفت: همه این دستاوردها ساخت داخل و متکی بر فن‌آوری‌های بومی و ساخت مواد اولیه در داخل کشور است.
سردار وحیدی افزود: وزارت دفاع خودکفایی را نه در حد سامانه و محصولات بلکه در ساخت مواد اولیه نیز تامین می‌کند و تامین تجهیزاتی که نیازمند مواد منفجره باشد، پاسخگو است.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.