۸۰ درصد حملات صرع دوران بارداری قابل کنترل است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

با درمان دارویی مناسب ۷۰ تا ۸۰ درصد از حملات صرع در مادران باردار مصروع قابل کنترل است.

ایران داوودی، کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت:  صرع به علت ایجاد امواج الکترویکی نا بجا در مغز به وجود می آید و طیف گسترده ای از علائم را شامل می شود. صرع دومین اختلال نورولوژیک رایج و جدی ترین مشکل نورولوژیک حاملگی است که می تواند روی سیر حاملگی، وضع حمل و تکامل جنین اثر بگذارد.

وی گفت: با درمان دارویی مناسب ۷۰ تا ۸۰ درصد از جملات صرعی قابل کنترل است، بنابراین اولین و مهمترین اقدام تنظیم داروهای ضد صرع بیمار تحت نظر نورولوژیست و ترغیب بیمار به مصرف منظم و دقیق دارو است.

داوودی تصریح کرد: از دیگر موارد اصلاح رژیم غذایی (رژیم کتوژنیک، دوری از الکل و کافئین) به خصوص مصرف اسید فولیک سه ماه قبل و طی بارداری و مصرف ویتامین k در ماه آخر بارداری برای جلوگیری از خونریزی در نوزاد است.

این کارشناس ارشد پرستاری اظهار کرد: توجه به خواب و استراحت مناسب، پیشگیری از خستگی و هیجان، کاهش استرس و انجام ورزش های سبک مانند پیاده روی، ارزیابی جنین به طور دوره ای به کمک سونوگرافی و آمینو سنتز، کنترل دقیق مراحل بارداری توسط متخصص زنان زایمان و نورولوژیست و حتی مشاوره ژنتیک قبل از بارداری باید مد نظر قرار گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.