۸۰ درصد پرونده‌های ارجاع به کلانتری به سازش ختم می‌شود

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاع داده شده به بخش مشاوره کلانتری‌ها به سازش ختم می‌شود.

به گزارش خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، سردار بهرام نوروزی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی استان البرز با بیان اینکه یک پنجم پرونده‌های کلانتری‌های کشور به بخش مشاوره ارجاع داده می‌شود که ۸۰ درصد آنها به سازش ختم می‌شود، گفت: این آمار سازش در بین شاکیان پرونده‌های بخش مشاوره نشان دهنده عملکرد موفقیت‌آمیز بخش مشاوره در کلانتری‌ها است.

نوروزی با بیان اینکه بخشی از اقتدار هر جامعه به توانمندی نیروی‌های پلیس آن بستگی دارد و اقتدار هر جامعه ارتباط تنگاتگی با اقتدار پلیس دارد، افزود: برای ایجاد امنیت و پیشگیری از جرم در جامعه تنها پلیس و نیروی انتظامی مسئول نیست و همه مردم باید برای تحقق امنیت در جامعه تلاش کنند.

نوروزی با بیان اینکه مردم می‌توانند با اطلاع‌رسانی به موقع و درست پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کنند، اضافه‌کرد: در زمینه جرایم نیز پیشگیری بهترین راه برای داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از مجرم خواهد بود.

وی تصریح‌کرد: همکاری مردم با پلیس مستلزم اعتماد مردم به نیروی انتظامی است که با بررسی‌های انجام شده در حال حاضر اعتمادسازی مناسبی نسبت به پلیس در کشور انجام شده که باید بیشتر شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.