۸۰ کشته و زخمی در انفجار حرم فرزند امام هادی (ع)

تاریخ انتشار: ۸ July 2016 | 1:50 pm

بر اثر وقوع انفجارهای تروریستی توسط عوامل انتحاری در نزدیکی حرم سید «محمد» فرزند امام هادی علیه السلام در منطقه بلد واقع در استان صلاح الدین عراق، ۳۰ نفر شهید و ۵۰ تَن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، در پی وقوع چندین انفجار تروریستی در نزدیکی مرقد سید محمد فرزند امام هادی علیه السلام در منطقه بلد واقع در استان صلاح الدین شماری زیادی از مردم شهید و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش آمار نهایی انفجارهای تروریستی که در نزدیکی حرم سید محمد رخ داد، از شهادت ۳۰ نفر و زخمی شدن ۵۰ تَن دیگر حکایت دارد. در پی وقوع این حادثه نیروهای امنیتی با حضور در محل اقدام به محاصره این مکان شریف و مقابله با تروریست هایی که قصد ورود به حرم را داشتند، کردند.

در همین راستا فواد معصوم رئیس جمهور عراق نیز با صدور بیانیه ای هدف از این گونه اقدامات تروریستی را ضربه زدن به وحدت مردم عراق و ایجاد فتنه طائفه ای دانست.

همچنین مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از نیروهای سرایا السلام درخواست کرد که در محل وقوع انفجارهای تروریستی حاضر شده و در تامین امنیت این بارگاه مقدس به نیروهای امنیتی کمک کنند.

نیروهای امنیتی نیز اعلام کردند که تلاش تروریست ها برای ورود به داخل حرم و انجام عملیات تروریستی و انتحاری در حرم را ناکام گذاشته و آنها را به هلاکت رساندند.

به علاوه نیروهای آتش نشانی نیز آتش های شعله ور شده در بازار و حومه حرم سید محمد را خاموش کردند.

منبع : مهر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.