۸۰ گروه خارجی متقاضی شرکت در تئاتر فجر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

بازبینی بخش ˝نسل نو˝ آغاز شد؛

اسماعیل عالی‌زاد از درخواست ۸۰ گروه تئاتر خارجی برای شرکت در سی‌‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

اسماعیل عالی‌زاد، دبیر سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، با بیان مطلب فوق به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مرکز هنرهای نمایشی در هفته‌های اخیر جشنواره آئینی سنتی، تئاتر مقاومت و تئاتر خیابانی مریوان را برگزار کرده که با فعالیت‌های روتین دبیرخانه فجر مصادف شده بود.

وی ادامه داد: طبق تقویم جشنواره در هفته آتی داوری مرحله “نسل نو” جشنواره آغاز می‌شود و ۳۴ گروه هم اکنون در حال تمرین می باشند که در مرحله اول بازبینی بنابه تشخیص کارگردان ۲۰ دقیقه از کار را هیئت بازبین ملاحظه می‌کنند و الزامی هم نیست که حتما این۲۰ دقیقه از اول کار باشد. تقریبا۲۰ تا ۲۵ اثر به مرحله بعدی می‌رسند و در خروجی کار ۱۰ اثر به جدول نهایی راه پیدا می‌کنند که اگر بودجه مصوب جشنواره اجازه دهد ممکن است تعداد بیشتری نیز به مرحله بعدی راه یابند.

دبیر جشنواره دربارهٔ حضور گروه‌های خارجی در بخش بین‌الملل جشنواره نیز گفت: طبق فراخوان بین‌الملل، گروه‌های متقاضی تا هفته اول مهرماه فرصت داشتند که برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر اعلام آمادگی کنند و فیلم کارهایشان را به دبیرخانه ارسال کنند و ما هم تا نیمه آبان گروه‌ها را انتخاب می‌کنیم.

عالی‌زاد در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر همچنان در حال دریافت آثار ارسالی هستیم که در نهایت ۱۰ تا ۱۵ اثر به مرحله نهایی می‌رسند این در حالیست که در جشنواره پیشین تنها ۹ اثر در این بخش حضور داشتند و ما شاهد رشد کمی و کیفی در این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/۵۳/

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.